رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 522907

آخرین آمار صادرات دانش بنیان‌ها/ بیشترین صادرات در صنایع معدنی

ساعت 24-معاون دفتر توسعه کسب و کار بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: طبق آخرین آمار ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کل صادرات مستمر دارند که بیشترین آن در حوزه صنایع معدنی است.

خبر
مسعود حافظی در گفتگویی در خصوص آخرین وضعیت صادرات دانش بنیان‌ها گفت: تعداد ۳۰۰ شرکت دانش بنیان آمار رسمی صادرات دارند که این تعداد شرکت رکورد صادراتی هم داشته‌اند.

معاون دفتر توسعه کسب و کار بین‌الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: حتی شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات هم صادرات دارند و می‌توان گفت بر اساس آخرین آمار ۳۰-۴۰ شرکت در این زمینه صادرات داشته‌اند.

وی با اشاره به ترتیب حوزه‌های صادرات شرکت‌های دانش بنیان گفت: محصولات و مشتقات شرکت‌های مرتبط با صنایع معدنی، صنایع شمیایی و پلیمری، دارویی، صنایع الکترونیک و ماشین آلات پیشرفته بیشترین آمار صادرات را برای کشور رقم زده‌اند.

وی با بیان اینکه این صادرات بیشتر به کشورهای منطقه صورت می‌گیرد، گفت: این صادرات در این ایام کرونایی هم وجود دارد ولی نسبت به سال‌های قبل کاهش داشته است.

به گفته حافظی، روسیه، ترکیه، هند، چین، عراق و… از جمله کشورهایی هستند که صادرات به آنها صورت می‌گیرد.

وی گفت: کانال‌های صادراتی مرکز تعاملات بین‌الملل متشکل از رایزنان فناوری، شرکت‌های مدیریت صادرات و کارگزاران تجاری برون مرزی است که اینها ۳ بازوی اجرایی و تسهیل کننده صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان محسوب می‌شوند.

حافظی خاطرنشان کرد: راه اندازی ۲۳ کارگزار صادراتی در کشورهای خارجی با هدف توسعه صادرات شرکت‌های دانش بنیان، گامی برای تسهیل در روند رشد صادرات دانش‌بنیان در ایران به حساب می‌آید.

به گفته وی، این ۲۰ کارگزار در بیش از ۱۸ کشور مستقر هستند و به واسطه این کارگزاران، خدمات صادراتی به شرکت‌ها ارائه می‌شود که بتوانند در آن کشور محصولات خود را عرضه کنند.

معاون کل دفتر توسعه کسب و کار بین‌الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه یافتن شریک تجاری و بازاریابی محصولات شرکت‌های دانش بنیان در کشور هدف مهم‌ترین مأموریت کارگزاران صادراتی مرکز است، عنوان کرد: ۳ کارگزار صادراتی در ترکیه و آذربایجان، ۲ کارگزار صادراتی در روسیه، ۲ کارگزار صادراتی چین، افغانستان، کنیا، مالزی، ۲ کارگزار صادراتی در اندونزی، عراق، سوریه، لبنان، عمان، هند، اقلیم کردستان، ازبکستان، بلاروس و انگلستان از سوی معاونت علمی مستقر هستند.

وی با اشاره به سایر خدماتی که شرکت‌ها از کارگزاران صادراتی دریافت می‌کنند، گفت: تحقیقات بازار، ثبت محصول، اخذ استاندارد، گرفتن شریک تجاری، ارائه تسهیلات برای حضور در نمایشگاه‌های خارج از کشور و… از جمله این خدمات محسوب می‌شوند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها