رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 523128

تاثیر جالب شبیه بودن نوزاد به پدر!

ساعت24-پژوهشگران با بررسی ۷۱۵ خانواده فهمیده‌اند نوزادانی که شباهت بیشتری به پدر خود دارند، بیشتر مورد توجه و مراقبت او قرار می‌گیرند

خبر
تحقیقات و بررسی‌های پژوهشگران نشان می‌دهد نوزادانی که در بدو تولد شبیه پدرشان هستند، بیشتر موردتوجه پدر قرار می‌گیرند و این کودکان تا یک‌سالگی از سلامت بیشتری برخوردار خواهد بود.


یافته‌های این تحقیقات نشان می‌دهند که شباهت نوزاد در بدو تولد به پدر، احتمال توجه و صرف زمان بیشتر پدر به نوزاد را افزایش می‌دهد و معمولا این توجه تا یک‌سالگی بسیار بالا خواهد بود که درنتیجه آن، نوزاد از مزایای بهداشتی ویژه پدر نیز برخوردار خواهد شد و سلامت بیشتری به دست خواهد آورد.

«سولومون پولاچک» (Solomon Polachek) استاد دانشگاه بینگامتن نیویورک درباره ارتباط سلامت کودک و شباهتش با پدر می‌گوید: «نقش پدران در پرورش کودکان بسیار بااهمیت است و این نقش مهم را می‌توان در سلامت کودکان نیز دید. پژوهش‌های ما نشان می‌دهند پدرانی که شباهت بیشتری بین خود و کودکشان می‌بینند، با رضایت و خشنودی خاصی با کودک برخورد و وقت بیشتر را با وی سپری می‌کنند.»

در این پروژه تحقیقاتی، نقش پدر در افزایش سلامت کودک، به‌ویژه در خانواده‌های شکننده و زوج‌های جداشده موردبررسی و توجه قرار گرفت. پژوهشگران ۷۱۵ خانواده را موردبررسی قرار دادند که در آن‌ها، نوزادان بیشتر روزهای هفته را با مادر خود زندگی می‌کردند. نوزادانی که در این خانواده‌ها، شباهت بیشتری با پدر خود داشته‌اند، بیشتر از توجه و محبت پدرانه برخوردار شده بودند و تا زمان تولد یک‌سالگی خود سالم‌تر بودند. این تحقیقات نشان می‌دهند پدران غیرمقیمی که شباهت بیشتری بین خود و نوزادشان می‌دیدند، هرماه ۲٫۵ روز بیشتر را صرف بودن با فرزندان خود می‌کردند.

پروفسور پولاچک در مورد اهمیت نقش پدر در سلامت کودک می‌گوید: «ما دریافتیم زمانی که کودک به پدرش شباهت بیشتری دارد، شاخص‌های سلامت کودک بهبود پیدا می‌کنند. درواقع می‌توان چنین توضیح داد که این شباهت، پدر را ترغیب به ملاقات بیشتر و طولانی‌تر با کودک خود می‌کند و زمان بیشتر ملاقات پدر و کودک، میزان مراقبت، توجه، نظارت و آگاهی از اطلاعات بهداشتی و نیازهای سلامت کودک را افزایش می‌دهد که درنتیجه آن، شاخص‌های سلامت کودک نیز بهبود پیدا می‌کنند.»

این گروه پژوهشی از سیاست‌های مثبت برای تشویق پدران به مشارکت در وظایف والدین نسبت به بهبود سلامت نوزادان در اوایل دوران زندگی خود، استقبال و حمایت می‌کند. شرح کامل این پژوهش و نتایج به‌دست‌آمده از آن در آخرین شماره مجله اقتصاد سلامت (Health Economics) به چاپ رسیده است.

سیمرغ

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها