رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 523142

نتانیاهو: حزب لیکود به انتخابات نه خواهد گفت

ساعت24-در پی بالا گرفتن تنش‌ها در کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی و افزایش احتمال انتخابات زودهنگام در فلسطین اشغالی، «بنیامین نتانیاهو» گفت حزب او علیه برگزاری «انتخابات غیرضروری» رای خواهد داد.

laquo;بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت حزب «لیکود» که وی ریاست آن را برعهده دارد علیه «انتخابات غیرضروری» رای خواهد داد.

به گزارش نشریه «تایمز اسرائیل»، وی گفت حزب لیکود علیه لایحه انحلال کنست رای خواهد داد و بر تعهدش به وحدت برای مقابله با همه‌گیری کرونا و رسیدن به توافقات عادی‌سازی بیشتر با کشورهای عرب تاکید کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین با تاکید بر ضرورت بازگشایی اقتصادی این رژیم که در پی همه‌گیری کرونا ویران شده، گفت وحدت برای حفظ اقتصاد و رسیدگی به تهیه و توزیع واکسن ضرورت دارد.

نتانیاهو افزود: روز چهارشنبه مخالفان تلاش خواهند کرد اسرائیل را به انتخابات غیرضروری بکشانند. لیکود علیه انتخابات و به نفع اتحاد رای خواهد داد.

این اظهارات نتانیاهو در حالی بیان شده که رژیم صهیونیستی با بحران‌های متعددی از جمله همه‌گیری کرونا، رکود اقتصادی متعاقب آن و همچنین تظاهرات‌های پیوسته علیه وی دست به گریبان است و اختلافات هم در کابینه تل‌آویو، احتمال کشیده شدن مجدد فلسطین اشغالی به انتخابات سراسری را افزایش داده است.

نشریه عبری‌زبان «معاریو» امروز (دوشنبه) به نقل از منابع نزدیک به «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و نخست‌وزیر بعدی در توافق کابینه چرخشی نوشت که بحران در ائتلاف کابینه شدیداََ بالا گرفته و گانتز به‌طور روزافزونی از نتانیاهو مستأصل و مأیوس شده است.

بر این اساس، این منابع از زبان گانتز در محافل خصوصی نقل قول کردند: «از این بازی که نتانیاهو مرا به انجام آن مجبور می‌کند، خسته شده‌ام و حالم [از او] بهم می‌خورد! من وارد سیاست شدم تا کمکی کنم، نه اینکه زجر بکشم. احساس می‌کنم که دائماََ باید کارهایی را که نتانیاهو و افرادش سعی می‌کنند انجام دهند، متوقف کنم. اما من برای متوقف کردن وارد سیاست نشدم. من آمدم تا کارها را پیش ببرم».

طبق گفته‌های منابع نزدیک به وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، او معتقد است نتانیاهو توافقات ائتلاف کابینه را شکسته است.

این منابع همچنین به معاریو گفتند که از نظر گانتز انتخابات زودهنگام، اجتناب‌ناپذیر است.

چندی پیش شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که معتمدان گانتز و اعضای پارلمانی حزب آبی‌وسفید به دنبال تصویب طرحی هستند که مانع از حضور دوباره نتانیاهو در انتخابات سراسری آینده در فلسطین اشغالی به دلیل پرونده‌های فساد می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها