رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 523148

هشت استان ایران دچار سیل و آبگرفتگی شده است

ساعت 24 - جمعیت هلال احمر ایران اعلام کرده است که ۸ استان ایران دچار سیل و آبگرفتگی شده است. به گفته مهدی ولی‌پور، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران، طی ۷۲ ساعت اخیر این آبگرفتگی و سیل رخ داده است.

سیل
dir="RTL">ولی‌پور گفته است که پس از وقوع سیل به "۵١ شهر، روستا و مناطق عشایر نشین در هشت استان ایلام، بوشهر، خوزستان، فارس، قزوین، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان و لرستان امداد رسانی" صورت گرفته است.براساس این گزارشها تاکنون به "یک هزار ۹۱۲ نفر امداد رسانی صورت گرفته و ٢۶٣ نفر به صورت اضطراری اسکان یافته‌اند.این مقام جمعیت هلال احمر ایران گفته است که "در حال حاضر امدادرسانی در خوزستان، بوشهر، ایلام و کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد."

به دنبال بارندگی شدید در ایران، برخی استان‌های جنوبی کشور با سیل و آبگرفتگی مواجه شدند و در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از آبگرفتگی منازل و اعتراض ساکنان برخی شهرهای جنوبی ایران منتشر شد.تصاویر و گزارش از جاری شدن سیل در برخی شهرهای خوزستان حکایت دارند. بوشهر نیز با مشکلات مشابهی مواجه است.بندر ماهشهر با ۱۰۷ میلی‌متر بیشترین میزان بارندگی در استان را ثبت کرده بود و در این شهر برخی ساکنان مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند.در اهواز پس از ۳۰ میلی متر بارش برخی مسیرهای ارتباطی مسدود شد و برخی مناطق به زیر آب رفت.

سامانه بارشی اخیر از روز پنجشنبه هفته گذشته در خوزستان فعال شده و برآورد می‌شود بارندگی تا اواسط دوشنبه ادامه یابد.سازمان هواشناسی استان خوزستان پیشبینی کرده از روز چهارشنبه، مجددا یک سامانه بارشی جدید وارد خوزستان می‌شود.فراز رابعی معاون سازمان آب و برق خوزستان گفته "رودخانه‌های اصلی خوزستان همچنان شرایط سیلابی دارند و در حال تخلیه حوضه میانی هستند اما پخش سیلاب و خرابی ناشی از آبگرفتگی تاکنون گزارش نشده است".

از ۵ روز پیش در استان خوزستان وضعیت آماده باش اعلام شده است.آبگرفتگی و بالا آمدن پساب‌های شهری از جمله مشکلاتی شهرهای خوزستان است که بارها با اعتراض ساکنان این استان مواجه شده است.فقدان سیستم پیشرفته فاضلاب شهری از جمله دلایل آبگرفتگی در برخی مناطق این استان از جمله کوت عبدالله است.آذر سال ۱۳۹۸ نیز بارش سیل آسا، بسیاری از مناطق کلانشهر اهواز و کارون را به زیرآب برد و خسارت‌های زیادی بر جا گذاشت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها