رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 523201

درخواست صریح رئیس لابی یهودی در پی ترور فخریزاده از کنگره: مانع از جنگ شوید و برجام را احیا کنید

ساعت24-رئیس لابی یهودی در امریکا صریحا مخالفت خود را با اقدامات اسرائیل و نتانیاهو اعلام کرده و گفته است که مخالفان برجام از هیچ تلاشی برای از بین بردن ان فروگذاری نخواهند کرد.

رئیس گروه جی استریت ( لابی دوم یهود ) در واکنش به ترور (شهید) محسن فخری زاده، دانشمند هسته ای برجسته ایرانی، بیانیه ای صادر کرد و این اقدام را تلاشی آشکار برای برهم زدن دیپلماسی خواند.

به گزارش پایگاه اینترنتی این گروه لیبرال مستقر در آمریکا، جرمی بن امی در این بیانیه نوشت، به نظر می رسد ترور دانشمند هسته ای برجسته ایرانی تلاش برای آسیب زدن به توانایی دولت جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا، برای پیوستن دوباره به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) همچنین از بین بردن فرصت ها برای اعمال دیپلماسی باشد.
به گفته وی این کار یا از طریق محدود کردن آزادی عمل مقامات ایرانی که خواستار احیای توافق هسته ای هستند، انجام می شود یا با دامن زدن به تنش ها که می تواند به رویارویی نظامی منجر شود.
وی تاکید کرد، به نظر می رسد آنهایی که مخالف برجام هستند، برای از بین بردن این توافق از هیچ کاری فرو گذار نمی کنند و این درحالی است که به کرات به آنها ثابت شده است که درباره موفقیت توافق در مسدود کردن راه ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای و همچنین عواقب فاجعه بار نقض توافق از طرف دونالد ترامپ اشتباه کرده اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: واقعیت ها آشکار هستند. ایران اکنون دوازده برابر بیشتر از زمانی که ترامپ به ریاست جمهوری رسید، اورانیوم غنی شده دارد. نیروهای این کشور آشکارا به سمت نیروهای آمریکایی موشک شلیک می کنند. مردم ایران هم که در اوج شیوع کرونا از تحریم های ظالمانه رنج می برند، بیشتر از تندروهای حکومت این کشور، آمریکا را مسبب مشکلات خود می دانند.

خوشبختانه تغییر در راه است. اما برای آنکه رئیس جمهور جدید آمریکا فرصت پیدا کند برجام را احیا کند، دیگران باید در هفته های باقی مانده ریاست جمهوری ترامپ شکست خورده در انتخابات، گام هایی بردارند.

"ما از کنگره می خواهیم به صراحت نشان دهد که به عنوان ابزار اصلی مقابله با تهدیدهای ایران، حامی دیپلماسی است، دیپلماسی که با احیای برجام آغاز می شود. ما از متحدان خود در سراسر جهان نیز می خواهیم به دنبال آرامش باشند و از اقداماتی که به تشدید تنش ها منجر می شود، خودداری کنند. ما از دولت ایران هم می خواهیم به این ترور تحریک آمیز واکنش نشان ندهد و تا روی کار آمدن رهبری مسئولیت پذیر و با صلاحیت در آمریکا خویشتنداری کند."

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها