رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 523203

لاوروف: مسکو تنها بر اساس اصل احترام متقابل با دولت آمریکا همکاری میکند

ساعت24-وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای تاکید کرد که مسکو تنها بر اساس اصل احترام متقابل و صداقت با دولت آینده آمریکا همکاری خواهد کرد.

laquo;سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه شنبه) در گفت‌وگو با خبرگزاری «کازینفورم» قزاقستان تصریح کرد که مسکو تنها بر اساس اصل صداقت، احترام متقابل و برابری با دولت آینده ایالات متحده آمریکا همکاری خواهد کرد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره همکاری روسیه با دولت آینده آمریکا که احتمالاً «جو بایدن» ریاست‌ آن را برعهده خواهد داشت گفت: «همانطور که رئیس‌جمهور (روسیه) ولادیمیر پوتین گفته است، ما با آرامش در حال تجزیه و تحلیل همه این موارد هستیم، ما هرگونه تصمیمات مردم آمریکا را می‌پذیریم و با هر دولتی همکاری خواهیم کرد. قطعاً این همکاری تنها بر اساس اصل صداقت، احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی خواهد بود».

بنا به گفته وزیر خارجه امور روسیه، مسکو حق دارد که انتظار داشته باشد که واشنگتن به منافع قانونی دیگر بازیگران بین‌المللی از جمله روسیه و قزاقستان احترام بگذارد.

لاوروف درباره نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر 2020 آمریکا (13 آبان ماه) تصریح کرد که پس از جمع‌بندی نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، مسکو آماده هرسناریوی ممکنی هست.

لاوروف در این خصوص توضیح داد: «ما با این واقعیت پیش می‌رویم که هنوز برای بحث درباره پیامدهای نتایج انتخابات آمریکا برای روابط بین‌المللی قبل از اعلام نتایج رسمی انتخابات زودهنگام است. این موضع رسمی ما است. طبیعتاً، آنچه را که در دیگر نقطه جهان در حال رخ دادن است، از نزدیک دنبال می‌کنیم و آماده رویارویی با هرگونه تحولاتی هستیم».

لاوروف سپس در خصوص شبیه بودن مواضع بایدن با «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا گفت که با توجه به اظهارنظرات بایدن، سیاست‌ خارجی وی بسیار شبیه به سیاست خارجی دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما است.

پیش از این نیز، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین با تأکید بر اینکه عدم تبریک رئیس‌جمهور روسیه به «جو بایدن» به مفهوم عدم پذیرش نتیجه انتخابات آمریکا نبوده گفت که پیش‌بینی تعاملات روسیه و آمریکا در آینده امکانپذیر نیست.

«جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات امسال آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌بی‌اس مدعی شده بود که روسیه در حال حاضر بزرگترین تهدید برای امنیت آمریکا و متحدان این کشور محسوب می‌شود.

بایدن در آخرین مناظره خود با ترامپ همچنین در خصوص گزارش ادعایی دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا درباره دخالت ایران، روسیه و چین در انتخابات آمریکا گفت: «هر کشوری- فرق نمی‌کند کدام کشور باشد-در انتخابات آمریکا دخالت کند، بهای سنگینی خواهد پرداخت.»

بایدن ادعا کرد قدرت‌های خارجی مانند روسیه دوست ندارند او در انتخابات پیروز شود چون می‌دانند که او با آنها برخورد سخت‌گیرانه‌ای خواهد داشت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها