رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 523432

اعتراض ژاپن به استقرار سامانه دفاع موشکی روسیه در جزایر کوریل

ساعت24-در پی استقرار سامانه دفاع موشکی «اس-300 وی 4» روسیه در جزایر کوریل، دولت ژاپن اعلام کرد چنین اقدامی مخالف با موضع توکیو در قبال جزایر مذکور است.

دولت ژاپن به استقرار سامانه موشکی زمین به هوای S-۳۰۰V۴ منطقه نظامی شرق روسیه، در جزایر کوریل اعتراض کرد.

به گزارش «تاس»، سرویس مطبوعاتی وزارت خارجه ژاپن به این خبرگزاری گفت نخست‌وزیر جدید ژاپن قصد دارد گفت‌وگوها درباره جزایر کوریل را نهایی کند.

وی گفت: ما به طور مداوم در حال جمع‌آوری اطلاعات درباره اقدامات نظامی روسیه در سرزمین‌های شمالی هستیم. اول دسامبر سفارت ژاپن اعتراضی را به وزارت خارجه روسیه ارائه داد و در آن اشاره کرد که چنین اقداماتی توانایی‌های نظامی روسیه را تقویت می‌کند و در تضاد با موضع کشور ما در خصوص این جزایر است.

روز سه‌شنبه وزارت دفاع روسیه گزارش داد واحدهایی از سامانه موشکی زمین به هوای S-۳۰۰V۴ متعلق به منطقه نظامی شرقی وارد ماموریت رزمی در جزایر کوریل شدند.

ژاپن بشدت در زمینه تحرکات نظامی روسیه در این جزایر راهبردی حساس است. روسیه ماه اکتبر (آبان) اعلام کرد که برای نخستین بار قصد استقرار یک سامانه موشکی در این جزیره مورد مناقشه با ژاپن را دارد، اما این اقدام بخشی از یک تمرین نظامی و نه با اهداف زرمی است. S-۳۰۰V۴، یک سامانه دفاع موشکی سطح ‌به‌ هوای کوتاه‌ برد است که جهت مقابله با موشک‌های بالستیک میان‌برد، کروز و همچنین هواپیمای جنگی ساخته شده است.

جزایر کوریل که در ژاپن با عنوان «قلمروی شمالی» نامیده می‌شود، در پایان جنگ جهانی دوم توسط نیروهای شوروی سابق تصرف شدند. هر دو کشور مدعی مالکیت بر این جزایر هستند و ژاپن به دنبال بازگرداندن آن به قلمروی خود است. اختلافات میان ژاپن و روسیه بر سر این منطقه از زمان پایان جنگ جهانی دوم تاکنون ادامه داشته و لاینحل باقی مانده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها