رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 523446

چین تضعیف اجرای تحریم‌ها علیه کره شمالی را انکار کرد

ساعت24-چین اتهامات آمریکا مبنی بر اینکه این کشور در حال تضعیف اجرای تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی است را رد کرد، اما گفت برای رسیدن به راه‌حل سیاسی، تلاش‌های بیشتری نیاز است و توجه بیشتری باید به تاثیر تحریم‌ها بر معیشت مردم کره شمالی صورت گیرد.

به نقل از آسوشیتدپرس، "هوآ چونینگ" سخنگوی وزارت خارجه چین در حال پاسخ‌گویی به اظهارات "الکس وونگ"، معاون وزارت خارجه آمریکا در مسائل کره شمالی بود که در آن‌ها گفته شده بود چین دیگر تلاشی برای اجرای بسیاری از تحریم‌ها، از جمله الزام به اخراج کارگران قراردادی کره شمالی، نمی‌کند.

وونگ گفته بود: دولت چین به طور فزاینده‌ای به شرکت‌هایش اجازه تجارت با کره شمالی در طیف گسترده‌ای از کالاهای ممنوع سازمان ملل را می‌دهد. کشتی‌های چینی و دارای پرچم کره شمالی هم به طور منظم زغال سنگ انتقال می‌دهند که صادرات کلیدی کره شمالی است و تحت پوشش تحریم‌ها قرار دارد.

هوآ چونینگ در جلسه توجیهی به خبرنگاران گفت که چین به عنوان یک عضو دائم شورای امنیت و یک قدرت بزرگ مسئول، همواره قطعنامه‌های شورای امنیت را با جدیت اجرا کرده و به تعهدات بین‌المللی خود عمل کرده است.

وی گفت: تحت شرایط کنونی، تمام طرفین باید زمان و انرژی بیشتری را برای ارتقای روند راه‌حل سیاسی مسئله شبه‌جزیره کره بگذارند و توجه بیشتری به تأثیر منفی تحریم‌ها بر جمعیت و زندگی مردم کره شمالی نشان دهند.

وی اظهار کرد: با تداوم شیوع اپیدمی کووید ۱۹، ما بار دیگر از شورای امنیت می‌خواهیم بحث‌ در مورد بند قابل برگشت قطعنامه را در اسرع وقت آغاز کند و اصلاحات لازم را در تحریم‌ها، به ویژه در زمینه معیشت مردم و به منظور ایجاد شرایط برای یک قطعنامه سیاسی در شبه‌جزیره کره، فراهم کند.

چین شدیداً با تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا برای کره شمالی مخالفت کرده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها