رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 523456

جان سختی دلار 4200 تومانی به روایت دولت

ساعت 24 - در حالی که برخی نوشته های رسانه ای از حذف تخصیص دلار 4200 تومانی برای خرید وواردات و توزیع کالاهای اساسی خبر می دادند سازمان برنامه و بودجه با تکذیب حذف ارز ۴۲۰۰ هزارتومانی از لایحه بودجه ۱۴۰۰تاکید کرد اگر این ارز حذف شود صرف معیشت و سلامت خواهد شد.

dir="RTL">در گزارش این سازمان آمده است : انتشار خبری دال بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از لایحه بودجه ۱۴۰۰، نشان دهنده عدم بررسی دقیق این لایحه است. در لایحه بودجه ۱۴۰۰ آمده است که چنانچه ارز ترجیحی (دلار ۴۲۰۰ تومانی) حذف شود؛ منابع آن صرف معیشت و سلامت مردم خواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی روابط عمومی و اموربین‌الملل، در پاسخ به خبر خبرگزاری فارس مبنی بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از بودجه ۱۴۰۰؛ اعلام می‌شود: درخصوص نرخ ارز ترجیحی به استناد جزء (۴) بند (ب) تبصره (۱) لایحه بودجه، این اجازه کسب شده است که در صورت تغییر نرخ ارز ترجیحی مورد استفاده در این قانون به نرخ سامانه معاملات الکترونیکی (ETS)، به دولت اجازه داده می‌شود منابع وصولی را به ردیف درآمدی شماره ۱۶۰۱۳۶ مندرج در جدول شماره (۵) این قانون واریز کند. منابع واریزی از محل ردیف شماره ۷۱-۵۳۰۰۰۰ مندرج در جدول شماره (۹) قانون صرف معیشت و سلامت مردم می‌شود.کارشناسان باور دارند با ادامه وضعیت موجود میزان دلار تخصیص داده شده به قیمت 4200 تومان برای کالاهای اساسی همانطور که در سال 1399 کاسته شد و به طور مثال واردات شکر با این نرخ از دستورخارج شد ممکن است بسیار کمتر باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها