رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 523532

آشنایی با انواع کانکس سرویس بهداشتی پیش ساخته

رپورتاژ تبلیغی / سرویس‌های بهداشتی پیش ساخته از جمله سازه‌هایی هستند که استقرار آنها در اماکن مختلف و هر جایی که افراد حضور دارند، با توجه به اهمیت بهداشت فردی و اجتماعی، بسیار ضروری بوده و طراحی و ساخت آنها در قالب کانکس سرویس بهداشتی صورت می‌پذیرد.

سرویس‌های بهداشتی پیش ساخته از جمله سازه‌هایی هستند که استقرار آنها در اماکن مختلف و هر جایی که افراد حضور دارند، با توجه به اهمیت بهداشت فردی و اجتماعی، بسیار ضروری بوده و طراحی و ساخت آنها در قالب کانکس سرویس بهداشتی صورت می‌پذیرد.

کانکس‌های سرویس بهداشتی با مشخصات، امکانات و ویژگی‌های گوناگونی طراحی و ساخته می شوند. هر واحد سرویس بهداشتی، با نام «چشمه» شناخته می شود و در واقع هر چشمه دارای یک توالت ایرانی یا فرنگی و شیر توالت، همچنین فن تهویه می باشد. بدین لحاظ، کانکس‌های سرویس بهداشتی به تک چشمه، دو چشمه و ... (چند چشمه) تقسیم بندی می شوند.

یکی از مشخصات دیگر کانکس سرویس بهداشتی، جنس آن است. کانکس ها می توانند به صورت ساندویچ پانلی، ورقی، کامپوزیتی و فایبرگلاسی و ... ساخته و نصب شوند که در این میان کانکس سرویس بهداشتی ساندویچ پانلی نسبت به انواع دیگر، مزایای بیشتری داشته و مقرون به صرفه تر نیز می باشد.

علاوه بر مشخصات مذکور، کانکس های سرویس بهداشتی می توانند به صورت راهرودار و بدون راهرو، سیار (چرخدار) یا ثابت نیز طراحی و ساخته شوند. همچنین امکانات، لوازم و ویژگی‌های آنها و برخوردای از دوش یا حمام، نیز در ساده یا لوکس بودن آنها بسیار مؤثر است. در ادامه به بررسی انواع کانکس سرویس بهداشتی بر حسب مشخصات آنها خواهیم پرداخت و در پایان نیز به نحوه استعلام قیمت آنها اشاره ای خواهیم داشت.

کانکس سرویس بهداشتی تک چشمه

کانکس سرویس بهداشتی تک چشمه به صورت یک کیوسک تک واحدی است که درب ورودی مستقیماً به داخل کانکس باز شده و امکانات روشویی، شیرآلات و ... ، همگی در داخل چشمه تعبیه می‌شوند.

کانکس های سرویس بهداشتی تک چشمه معمولاً به دلیل حجم کمتر، کاربرد بیشتر، جابجایی آسانتر و هزینه ساخت کمتر، از محصولات پیش ساخته‌ای است که متقاضیان زیادی دارد. در ساخت کانکس های سرویس بهداشتی تک چشمه علاوه بر امکانات بهداشتی (جای دستمال توالت، شیر توالت و …) می توان از امکانات سیفون، روشویی (شیر روشویی و جای صابون)، برق کشی، روشنایی داخلی و خارجی، فن و سیستم تهویه، لوله کشی فاضلآب و … نام برد.

کانکس سرویس بهداشتی چند چشمه

گاهی اوقات با توجه به تعداد افراد، لازم است که چندین کانکس سرویس بهداشتی تک چشمه استقرار یابد که در این حالت کانکس های سرویس بهداشتی چند چشمه پیشنهاد می شود. طراحی و ساخت کانکس های سرویس بهداشتی از نوع چند چشمه نسبت به اینکه چشمه ها به صورت مجزا ساخته شود و در کنار یکدیگر قرار بگیرند، علاوه بر کاهش هزینه های تولید، از مزایای دیگری نیز برخوردار است؛ برای مثال تمرکز تأسیسات مکانیکی کانکس در یکجا، که باعث کاهش هزینه های ساخت، نگهداری و تعمیرات خواهد شد. سرویس بهداشتی های چند چشمه به دو صورت راهرودار و بدون راهرو طراحی و ساخته می شوند.

کانکس سرویس بهداشتی راهرودار

همانطور که در تصویر فوق مشاهده می نمایید، در کانکس های سرویس بهداشتی راهرودار، درب ورودی مستقیماً به داخل واحد سرویس بهداشتی (یا دوش و حمام) راه ندارد و به داخل راهرویی باز می شود که در یک طرف آن روشویی ها تعبیه شده اند و در طرف دیگر چشمه ها (یا واحدهای سرویس بهداشتی) و گاهاً واحدهای دوش و حمام قرار گرفته اند.

کانکس سرویس بهداشتی بدون راهرو

در کانکس سرویس بهداشتی بدون راهرو، همانطور که از اسم آن پیداست، درب ورودی کانکس، مستقیماً به داخل واحد سرویس بهداشتی (یا واحد دوش و حمام)، باز شده و بنابراین روشویی ها در داخل واحدها یا چشمه ها قرار گرفته اند. سرویس بهداشتی های بدون راهرو می توانند به صورت تک چشمه، دو یا چند چشمه ساخته شوند.

کانکس سرویس بهداشتی سیار

سرویس بهداشتی‌های پیش ساخته می توانند به صورت ثابت و سیار طراحی و ساخته شوند. نوع سیار یا متحرک کانکس سرویس بهداشتی، چرخدار است که می تواند به آسانی جابجا شود. سرویس بهداشتی سیار به طور معمول برای پروژه‌های موقت و موقعیت‌هایی که در آنها به جابجایی‌های نزدیک نیاز است، مورد استفاده قرار می گیرد؛ برای مثال کانکس‌های سرویس بهداشتی موجود در نمایشگاه های فصلی نمونه ای از گونه کانکس هاست. در این حالت استفاده ار کانکس سرویس بهداشتی سیار یا متحرک، توصیه می شود که معمولاً دارای دو محور چرخدار جهت جابجایی می باشد.

تفاوت بارز این نوع کانکس ها با دیگر کانکس های سرویس بهداشتی علاوه بر قابلیت جابجایی و امکانات محور و چرخ ها، برخورداری از مخزن آب و مخزن تخلیه فاضلآب می باشد. مخزن آب و مخزن تخلیه فاضلآب کانکس، در مواقع معین و مشخص بسته به میزان استفاده از واحدهای سرویس بهداشتی و حجم مخازن، به ترتیب پر و تخلیه می شوند.

استعلام قیمت کانکس سرویس بهداشتی

به طور کلی قیمت کانکس سرویس بهداشتی بر حسب مشخصات، امکانات، تجهیزات و ویژگی‌های کمی و کیفی آن تعیین می شود. مشخصاتی نظیر تعداد چشمه‌ها (تک چشمه، چند چشمه و معمولاً از ۲ تا ۱۲ چشمه)، جنس کانکس، برخورداری یا عدم برخورداری از امکانات و تجهیزات بهداشتی ایرانی یا فرنگی و همچنین کیفیت لوازم و مصالح بکاررفته، تجهیزات دوش و حمام ، راهرو، رختکن و ... از مهمترین مواردی هستند که در تعیین قیمت می توانند بسیار مؤثر واقع شوند.

یکی از خدماتی که شرکت‌های معتبر سازنده کانکس سرویس بهداشتی مانند ایران کانتین ، به مشتریان خود ارائه می‌دهند و از مراحل پیشنهادی قبل از خرید انواع کانکس‌های سرویس بهداشتی نیز محسوب می‌شود، استعلام قیمت به معنای برآورد هزینه، دریافت قیمت حدودی کانکس یا پروژه پیش ساخته و همچنین در صورت نیاز، صدور پیش فاکتور بر اساس مشخصات ارسالی و درخواست کتبی استعلام کننده می‌باشد.

استعلام قیمت کانکس پیش ساخته می تواند به صورت تلفنی و از طریق تماس با واحد فروش شرکت سازنده کانکس نیز صورت پذیرد که در این صورت یک نوع استعلام فوری و تقریبی به حساب می‌آید. نحوه دیگر استعلام قیمت کانکس که پیشنهاد می‌شود، از طریق فرم اینترنتی استعلام قیمت کانکس می باشد که شرکت‌های تولید کننده کانکس، معمولاً از طریق وبسایت خود در اختیار مشتریان و خریداران کانکس قرار می دهند. طراحی فرم های مذکور به گونه ای است که کاربران، از طریق وارد کردن مشخصات فردی، سازمانی و همچنین مشخصات و ویژگی‌های کانکس مورد نظر، اقدام به استعلام قیمت و در صورت نیاز، دریافت پیش‌فاکتور می نمایند.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها