رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 523534

استفاده از درب داخلی در صنعت ساختمان سازی

رپورتاژ تبلیغی / درب‌های داخلی یک ساختمان علاوه بر کاربردی که دارند می‌توانند به عنوان یکی از بخش‌های دکوراسیون داخلی هم معرفی شوند.

dir="RTL" style="text-align:justify">درب‌های داخلی یک ساختمان علاوه بر کاربردی که دارند می‌توانند به عنوان یکی از بخش‌های دکوراسیون داخلی هم معرفی شوند. به غیراز درب خارجی ساختمان نیز درب داخلی ساختمان قرار دارد که شامل درب اتاق، سرویس بهداشتی و حمام می‌شود، در زمینه ی ساختمان سازی درب ها را بز حسب محل مورد استفاده به دو دسته درب خارجی ساختمان و درب داخلی ساختمان تقسیم می کنند. درب خارجی در واقع دری است که به محیط بیرون از خانه باز می‌شود و شامل درب حیاط، درب کوچه و درب‌های واحدها است که این روزها اغلب از انواع درب ضد سرقت برای آن استفاده می‌شود.

درب داخلی ساختمان همانگونه که از نامش پیداست دربی است که در فضای داخلی آپارتمان مورد استفاده قرار می‌گیرد و انواع درب چوبی ، شیشه‌ای و غیره موجود هستند. دربها بر اساس محلی که مورد استفاده قرار می گیرند دارای جنس متنوعی هستند. برای مثال درب داخلی ساختمان از نوع سرویس بهداشتی و حمام باید حتما ویژگی ضد آب بودن را داشته باشد.

یکی از مهمترین موارد در طراحی و فضاسازی ساختمان ها درب داخلی ساختمان است. اگر قبل از تهیه و خریداری آن به نکاتی که در دوام و زیبایی آن موثر است دقت نکنیم ، در صورت نیاز به تعویض، بایستی زمان و هزینه قابل توجهی صرف نماییم.

با توجه به فضای داخلی ساختمان و دکوراسیون داخلی آن می توان از درب های داخلی با جنسهای مختلف استفاده کرد. همچنین ترکیب کردن متریال هایی مانند چوب، شیشه و برنج یا فلزهای دیگر روش بسیار هوشمندانه ای برای ایجاد خلاقیت و زیبایی داخلی ساختمان است. خطوط ساده و بافت چوب می‌تواند ظاهری ساده و عالی برای یک خانه ساحلی باشد. همچنین ترکیب شیشه با متریال های دیگر ظاهری لوکس به درب هامی دهد.

بسته به نوع کاربرد، مدل انتخاب شده و سازگاری با نوع دکوراسیون داخلی می‌توان انواع مختلف درب با انواع جنس را به کار برد. برای مثال درب‌های چوبی احساسی کاملا گرم، صمیمی و کلاسیک را بهفضا می‌بخشد. درب‌های فرانسوی با پانل‌های شیشه‌ای یا استیل‌های صنعتی ضد زنگ احساس مدرنیته را به فرد القا می‌کند. درب از متریال‌های گوناگونی ساخته می‌شود که به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

درب استیل ضد زنگ:

همان طور که می دانید رطوبت بر روی فلز اثر میگذارد چرا که بسیاری از فلزات در رطوبت بالا دچار زنگ زدگی و پوسیدگی می شوند. اما استنلس استیل، این فلز فوق العاده، به دلیل داشتن کروم در ساختار خود کاملا ضد زنگ و پوسیدگی است تا جایی که می توانید از آن برای درب ویلا و باغ در مرطوب‌ترین شهرها نیزاستفاده کنید. استنلس استیل می تواند در گرم‌ترین و سردترین شهرها نیز مورد استفاده قرار گیرد. زیرا درب استیل مقاومت بالایی در برابر اشعه UV و سرمای زیاد دارد.

با توجه به این ویژگی منحصر به فرد درب های استیل می توان از درب استیل با کیفیت برای فضاهای داخلی منزل مانند درب مجموعه استخر و سونا و درب سرویس های بهداشتی و حمام استفاده کرد. چرا که رطوبت این مکان ها بسیار بالاست و و در اکثر اوقات درب در تماس با آب یا بخار آن قرار دارد.

درب فایبرگلاس:

درب های داخلی که از جنس فایبرگلاس هستند در ظاهر شبیه به درب های چوبی است. به طوری که افراد به درستی نمی‌توانندتفاوت این درب ها را با درب های چوبی تشخیص دهند. فایبرگلاس ماده اولیه ای است که در شکل ظاهری شبیه به چوب می باشد. اما استفاده از آن برای ساخت درب داخلی مقرون به صرفه بوده و ارزش عایق سازی بیشتری را برای ساختمان موجب می شود. هزینه تعمیرات و نگهداری این درب ها نیز بسیار کمتر است.

ویژگی که درب های فایبر کلس را نسبت به درب های چوبی متمایز می کند، پوشش چند لایه به صورت درب های کامپوزیتی آنها است. برای تولید اینگونه از درب ها یک هسته مرکزی به عنوان شالوده انتخاب می شود؛ سپس با پوشش های پلیمری و تقویت شده با فیبر، روکش می شوند؛ به این ترتیب در ظاهر به صورت درب های چوبی مشاهده می شوند. لایه های تقویت شده که روکش این درب را تشکیل می دهند به این درب ها خاصیت عایق بودن می بخشند.

درب های شیشه ای و هایگلس

درب های شیشه ای عموماً به راحتی قابل شکستن هستند. البته در برخی موارد که ساختار خاصی دارند، ضد ضربه هم هستند. بنابراین باید نوع شیشه برای ساخت درب تعیین گردد. در صورتی که شیشه های شفاف را انتخاب نمایید، فضای داخلی قابل رویت خواهد بود. این نوع درب ها در صورتی که هایگلس نباشد به راحتی نور را از خود عبور می دهد و شیشه های آن ها عموماً در فریم مخصوص به خود قرار می گیرد.

درب HDF:

HDF مخفف کلمات High density fiberboard می باشد. این محصول شبیه MDF با دانسیته بالاتر تولید می گردد تا به چگالی بیش از ۸۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب برسد. اچ دی اف نوعی تخته فیبر است که به روش خشک تولید می شود. ورق اچ دی اف در پشت و روی تخته های چوبی پرس می شود. قیمت درب اچ دی اف به نسبت ارزان تر از درب‌های دیگر می باشد.

در فرآیند تولید HDF از فشار و دمای بیشتری استفاده می‌شود و متعاقبا دارای مقاومت بالاتری می باشد. این مواد اغلب به صورت ورق های سه میلیمتر یا بیشتر تولید می شوند.

درب PVC:

درب PVC به عنوان درب داخلی منزل مناسب برای درب اتاق و سرویس های بهداشتی می باشد. و به علت مقاوت بالای آن در برابر رطوبت و آسیب پذیری در برابر اشیاء نوک تیز و ضربات، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. از درب پی وی سی با ضخامت 8 میل می توان برای درب ورودی آپارتمان نیز استفاده نمود.

روکش درب های پی وی سی دارای ترکیبات خاص شیمیایی می باشد که موجب ضد آب و ضد رطوبت شدن آن می گردد. همچنین این محصول به دلیل ساختار شیمیایی خاص کاملا ایزوله می باشد. روکش های PVC به صورت رول بوده(همانند رول های پلاستیک و یا سفره ها) که وقنی درب درون سینی دستگاه قرار می گیرد تحت دما و مکش زیاد روی درب وکیوم می شود.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها