رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 523539

خسارت به ۵هزار خانه در آب‌گرفتی ماهشهر

ساعت 24-فرماندار ماهشهر گفت: پنج هزار واحد مسکونی آسیب‌دیده از آب‌گرفتگی در شهرستان ماهشهر شناسایی شده‌اند که باید خسارت‌ها جبران شود.

محسن بیرانوند چهارشنبه‌شب در برنامه گفتگوی با صداوسیما اظهار کرد: در بارندگی اخیر در این شهرستان در ۲۴ ساعت بیش از ۱۷۰ میلی‌متر باران بارید این در حالی است که میزان بارندگی سالانه در این شهرستان ۱۹۰ میلی‌متر است.

بیرانوند افزود: بر اساس برآوردها تاکنون پنج هزار منزل در شهرهای ماهشهر، بندرامام و شهر چمران که دچار خسارت شده‌اند، شناسایی و با تماس استاندار خوزستان با سازمان برنامه‌وبودجه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مکلف به بررسی و برآورد خسارت‌ها شده است تا تسهیلات قرض‌الحسنه و کمک‌های بلاعوض به مردم آسیب‌دیده از این آب‌گرفتگی‌ها پرداخت شود.

وی ادامه داد: تنها نقطه آب گرفته شهر بندر امام خمینی (ره) منطقه بلوکی‌هاست و در سایر مناطق این شهر و شهر چمران آب تخلیه شده است.

فرماندار ماهشهر با اشاره به اینکه مراکزی برای اسکان شهروندان دچار آب‌گرفتگی در نظر گرفته شده بود، بیان کرد: برخی از شهروندان برای جابجایی تمایلی نداشته و تعدادی از شهروندان نیز جابجا شدند.

بیرانوند از خرید دو دستگاه پمپ و لوله‌های ۵۰۰ اینچی برای نصب در دو منطقه شهرستان ماهشهر برای جمع‌آوری آب‌های سطحی خبر داد و گفت: امیدواریم با نصب و کارگزاری این پمپ و لوله‌ها بخش بزرگی از مشکلات موجود حل شود و همچنین در دو سه سال گذشته در بندر ماهشهر بیش از ۳۰ کیلومتر و در بندر امام خمینی (ره) سه کیلومتر خط لوله دفع آب‌های سطحی اجرا شده است.

وی با اشاره به بررسی تبدیل‌شدن بندر امام خمینی (ره) به شهرستان در وزارت کشور گفت: بررسی این موضوع در مراحل پایانی است و به‌زودی به سرانجام می‌رسد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها