رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 523585

صعود طلای جهانی به بالاترین رکورد یک هفته اخیر

ساعت24-قیمت طلا در معاملات روز پنج شنبه تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار با امیدواری به عرضه انبوه واکسن کووید ۱۹ به بالاترین حد در بیش از یک هفته گذشته صعود کرد.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۳۵ دلار و ۳۷ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد افزایش، به ۱۸۳۸ دلار و ۶۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته با ۰.۶ درصد افزایش، در ۱۸۳۰ دلار و ۲۰ سنت بسته شده بود.

خوش بینی نسبت به اقدامات محرک مالی و پیشرفت در ساخت واکسن به نفع داراییهای پرریسک بوده و باعث افت ارزش دلار آمریکا به پایینترین حد در دو سال و نیم گذشته شده است.

جمهوریخواهان و دموکراتهای کنگره آمریکا نتوانسته اند درباره بسته کمک مالی جدید به توافق برسند با این حال سیگنالهای اولیه از پیشنهاد هر دو گروه برای بسته ۹۰۸ میلیارد دلار ممکن است به عنوان یک ابزار مذاکره پیشبرده شود.

به گفته مایکل لانگفورد، مدیر اجرایی شرکت مشاوره ایرگاید، مذاکرات پیرامون بسته کمک مالی به خصوص توافق نمایندگان هر دو حزب بر سر یک گزینه، از قیمت طلا پشتیبانی و دلار آمریکا را ضعیف خواهد کرد. همچنین اخبار مثبت پیرامون کووید ۱۹ تاثیر محدودی روی قیمت طلا خواهد داشت زیرا عمده خوش بینی مذکور از سوی بازارها به حساب آورده شده است.

بر اساس گزارش رویترز، کارشناسان سلامت در آمریکا از تایید اضطراری واکسن شرکت فایزر توسط انگلیس که احتمالا با اقدام مشابه از سوی رگولاتورهای آمریکایی دنبال می شود، استقبال کردند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۲۴ دلار و دو سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، در ۱۰۱۱ دلار و ۴۷ سنت ایستاد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، ۲۴۰۴ دلار و ۱۸ سنت معامله شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها