رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 524874

آشنایی با مهم‌ترین مراکز خرید مشهد

رپورتاژ تبلیغی / استان خراسان رضوی یکی از مناطق خوش آب‌وهوای ایران محسوب می‌شود که در شمال‌شرقی کشور قرار دارد. مرکز این استان شهر مشهد بوده و بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) در آن واقع شده است؛ علاوه‌براین جاذبه‌های گردشگری زیادی در این شهر وجود دارد. بسیاری از افراد پس از شرکت در تور مشهد از تهران به خرید در این شهر می‌پردازند و به‌همین دلیل ما در این مطلب قصد بررسی دو مورد از بهترین مراکز خرید آن را داریم. همچنین درادامه روشی برای شما شرح داده خواهد شد که با استفاده از آن می‌توانید تور مشهد هوایی را رزرو کنید.

h2 dir="RTL" style="text-align:justify">بازار رضا مشهد

این بازار یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین بازارهای مشهد محسوب می‌شود. سال 1354 محمد رضا شاه دستور ساخت بازار رضا را داد و توسط ولیا استاندار خراسان ساخته و به تولیت آستان قدس رضوی درآمد. در آن زمان تعداد زیادی از املاک اطراف حرم برای ساخت این بازار آزادسازی شد و فرآیند ساخت آن حدود یک سال به طول انجامید. قبل از ساخت بازار رضا محلی با مغازه‌های متعدد برای عرضه سوغات مشهد وجود نداشت. به‌همین دلیل زمینی با 960 متر طول و 33 متر عرض در اختیار مهندس داریوش بوربور که از معروفترین معماران آن زمان بود قرار داده شد تا یک پاساژ بسازد. برای ساخت بازار مذکور از دیگر بازارهای کشور الگو گرفته شد و هنگام ورود به آن فضای بازارهای اصفهان، تبریز و دیگر شهرها برای شما تداعی خواهد شد.

سردرهای بازار رضا طبق معماری اصیل ایرانی، اسلامی ساخته شده است. دو ورودی بازار که ابتدا و انتهای آن قرار گرفته‌اند، کاملا یکسان بوده و طراحی متقارن دارند. بازار رضا یک راهرو اصلی دارد که دو طرف آن مغازه‌هایی ساخته شده و مسافران با عبور از این راهرو می‌توانند مغازه‌ها را تماشا کنند، در برخی از نقاط راهروهایی فرعی وجود دارد که فضای قابل استفاده برای ساخت مغازه بیشتر شود. انتهای راهرو راه‌پله‌هایی به‌منظور دسترسی به طبقه دوم تعبیه شده است. در طبقه دوم این بازار بیشتر کارگاه‌های فیروزه‌تراشی، طلاسازی، گلدوزی، ساخت صنایع‌دستی، آتلیه و... وجود دارد.

در حاشیه بازار رضا فضایی روباز وجود دارد که مغازه‌های زیادی در محیط آن ساخته شده است؛ این محوطه نیز بخشی از بازار مذکور محسوب می‌شود. بازار رضا نزدیک‌ترین مرکز خرید به حرم مطهر رضوی است. اگر در تور مشهد شرکت می‌کنید و قصد بازدید از این بازار را دارید، باید به میدان بیت‌المقدس (فلکه آب) بروید. بازار رضا از فلکه آب تا میدان هفده شهریور ادامه دارد.

مجتمع تجاری الماس شرق مشهد

این پاساژ در زمینی به مساحت 25000 متر و شش طبقه ساخته شده است و بیشتر مغازه‌های آن به نمایندگی‌های لوازم خانگی، چینی، بلور، رایانه، تلفن‌همراه، کیف و کفش، پوشاک، صنایع دستی و لوازم دکوری اختصاص داده شده‌اند. یک پارکینگ طبقاتی در این مجتمع تجاری ساخته شده و چهار طبقه دارد؛ این پارکینگ فضایی برای قرارگیری 1300 خودرو داشته و خریداران می‌توانند خودروهای خود را در آن پارک کنند. در مجتمع تجاری الماس شرق یک سرزمین عجایب برای کودکان طراحی شده است که بسیاری از مسافران برای بازدید از آن به این پاساژ می‌روند. این شهربازی بزرگ‌ترین منطقه سرگرمی کودکان در مشهد محسوب می‌شود و پر از انواع وسایل سرگرمی است. علاوه‌بر شهربازی سرپوشیده در این پاساژ یک سینما پنج بعدی و یک آکواریوم به نام شهر دریایی وجود دارد. در این آکواریوم انواع ماهی‌های آبشورزی نگهداری می‌شوند؛ برخی از این موجودات را فقط می‌توان در این آکواریوم یافت.

آبنمای پاساژ ساعت 10 الی 13 و 17 الی 21 فعال می‌شود و از زیباترین آبنماهای کشور به‌شمار می‌رود. اگر قصد بازدید از مجتمع تجاری الماس شرق را دارید، باید به انتهای بلوار خیام شمالی بروید. این پاساژ فاصله زیادی با حرم دارد و برای رسیدن به آن باید با وسایل‌نقلیه عمومی یا خودرو شخصی به آن برسید. از تجهیزات استفاده‌شده در مجتمع تجاری الماس شرق می‌توان به آبنمای فوق پیشرفته، سیستم پخش تبلیغات با ویدئو پروژکتور، پله برقی، آسانسور شیشه‌ای، سیستم کف متحرک و دوربین‌های مداربسته اشاره کرد. این مجتمع یکی از مکان‌هایی است که باید هنگام شرکت در تور مشهد از تهران از آن بازدید کرد.

روشی برای رزرو تور مشهد هوایی

یکی از روش‌هایی که با استفاده از آن می‌توان تور مشهد را رزرو کرد، مراجعه به سایت‌های اینترنتی است و علی بابا یکی از باسابقه‌ترین این سایت‌ها محسوب می‌شود. با مراجعه به این سایت می‌توانید نسبت به رزرو تور، هتل و بلیط اقدام کنید. علی بابا سال 1393 تاسیس شد و ابتدا فقط امکان استرداد بلیط در آن وجود داشت؛ اما درحال‌حاضر می‌توانید به این سایت مراجعه کرده و تور و هتل موردنظر خود را نیز رزرو کنید.

ما در این مطلب به معرفی دو مورد از بهترین مراکز خرید مشهد پرداختیم، همچنین یک روش به‌منظور رزرو تور مشهد از تهران را برای شما شرح دادیم. اگر تجربه شرکت در تور مشهد و بازدید از بازار رضا یا مجتمع تجاری الماس شرق را داشتید، نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید تا افرادی‌که قصد خرید از این شهر را دارند، اطلاعات کافی درباره مراکز خرید آن داشته باشند.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها