رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 526193

دکتر صفورا امامی متخصص درمان ریشه بیشتر آشنا شویم

رپورتاژ تبلیغی / من دکتر دندانپزشک صفورا امامی ، متولد سال ۱۳۵۹ در شهر اصفهان هستم ، پس از فارغ التحصیلی در مقطع پیش دانشگاهی از دبیرستان نرجس تهران در سال ۱۳۷۸ در دوره عمومی دندانپزشکی دانشگاه آزاد تهران پذیرفته شدم .

dir="RTL" style="text-align:justify">من دکتر دندانپزشک صفورا امامی ، متولد سال ١٣٥٩ در شهر اصفهان هستم ، پس از فارغ التحصیلی در مقطع پیش دانشگاهی از دبیرستان نرجس تهران در سال ١٣٧٨ در دوره عمومی دندانپزشکی دانشگاه آزاد تهران پذیرفته شدم .

در اردیبهشت ماه سال ١٣٨٥ پس از دفاع از پایان نامه دوره عمومی فارغ التحصیل شده و به مدت ٨ سال به عنوان دندانپزشک عمومی در تمام زمینه های دندانپزشکی فعالیت کردم .در دوران فعالیت به عنوان دندانپزشک عمومی با چالش های فراوانی در زمینه درمان ریشه مواجه شدم که این مشوقی بود برای من تا مطالعه و تحقیق بیشتری داشته و با انگیزه مضاعف در آزمون تخصصی این رشته شرکت کنم.

در سال ١٣٩٣ به عنوان رزیدنت اندودانتیکس ( متخصص دندان ریشه) مجددا در دانشگاه آزاد تهران پذیرفته شدم و تحصیلات تخصصی خود را شروع کردم. در سال ١٣٩٦ در آزمون دانشنامه تخصص شرکت کردم و رتبه دوم بورد تخصصی اندودانتیکس را در بین کلیه دانشکده های دندانپزشکی سطح کشور دریافت کردم و در همان سال به عنوان عضوی از هـیأت علمی در دانشگاه آزاد تهران مشغول به فعالیت شده و همزمان مطب تخصصی خود را افتتاح کردم .

اندودنتیست کیست؟

اندودنتیست (متخصص درمان ریشه)، دندانپزشکی است که دوره آموزش تخصصی را حداقل به مدت سه سال پشت سر گذاشته است. این دوره آموزشی، یک متخصص درمان ریشه را قادر می سازد تا:

بیماری های مربوط به پالپ دندان و ساختارهای پشتیبان کننده دندان را درمان کند.

درد صورت و مشکلات مربوط با آن را تشخیص دهد.

دندانپزشک عمومی در مواقعی که تشخیص پیچیده باشد یا درمان از حالت طبیعی دشوارتر باشد، بیماران را برای مشاوره به یک متخصص درمان ریشه معرفی می کند. مهم است که بیماران بدانند که چرا به درمان ریشه (عصب کشی ) نیاز دارند، چه درمانی برایشان لازم است و برای کسب بهترین نتیجه ممکن، چه کاری می توانند انجام دهند. یک بیمار با آگاهی مناسب و کافی، شانس بیشتری برای دستیابی به نتیجه مطلوب دارد.

اندودنتیکس(متخصصدرمان ریشه) چیست؟

درمان ریشه از شاخه های تخصصی دندانپزشکی است که به بیماری های پالپ دندان و ساختارهای مربوط به آن می پردازد. متخصصان درمان ریشه، دندانپزشکانی با آموزشهای ویژه و تحصیلات تکمیلی در این زمینه هستند. متخصصان درمان ریشه در یافتن علت درد در دندان و صورت که تشخیص آن دشوار است، تجربه بیشتری دارند.

اگرچه دندانپزشکان عمومی نیز می توانند درمان ریشه را انجام دهند اما بیماران، اغلب در موارد پیچیده یا دشوارتر از حد معمول به یک متخصص درمان ریشه ارجاع داده می شوند.

شناخت آناتومی دندان به درک چگونگی درمان ریشه کمک می کند. دندان ها دارای چندین لایه هستند. لایه خارجی دندان از یک لایه سخت به نام مینا تشکیل شده است. مینای دندان توسط یک لایه داخلی به نام عاج پشتیبانی می شود، که در مرکز آن یک بافت نرم معروف به پالپ وجود دارد.

پالپ حاوی رگهای خونی، اعصاب و بافت همبند است که وظیفه تشکیل عاج و مینای دندان را در طی رشد بر عهده دارد. پالپ، مواد مورد نیاز برای تغذیه خود را از رگهایی که وارد انتهای ریشه می شوند دریافت می کند. اگرچه پالپ برای رشد دندان مهم است، اما برای عملکرد دندان ضروری نیست. تغذیه دندان توسط بافت های اطراف آن، حتی پس از برداشتن پالپ نیز ادامه می یابد.

drsafouraemami.com

چرا به درمان ریشه نیاز پیدا می کنیم؟

در صورت التهاب یا عفونت پالپ، درمان ریشه لازم است. شایعترین دلایل التهاب یا عفونت دندان، پوسیدگی های عمیق، اقدامات مکرر دندانپزشکی، ایجاد ترک یا شکستگی در دندان است. صدمات تروماتیک دندانی نیز می تواند باعث بروز التهاب شود و اثر آن اغلب به صورت تغییر رنگ دندان ظاهر می شود.

التهاب یا عفونت پالپ درمان نشده می تواند باعث درد یا منجر به بروز آبسه شود.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها