رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 529780

سناتور آمریکایی: فکر کردم ایرانیها به کنگره حمله کرده‌اند!

ساعت 24-سناتور «سوزان کالینز» نماینده ایالت مِین در سنای آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که هنگام حمله هواداران دونالد ترامپ به کنگره آمریکا ابتدا گمان می‌کرده است که ایرانی‌ها به کنگره آمریکا حمله کرده‌اند، اما در ادامه با توضیحات یک افسر پلیس متوجه شده است که هواداران ترامپ به کنگره هجوم آورده‌اند.

سناتور کالینز طی یادداشتی در یک روزنامه محلی ایالت مِین نوشت: «اولین گمان من این بود که ایرانی‌ها به تهدید خود مبنی بر حمله به کنگره [طبق ادعای رسانه‌های آمریکایی] عمل کرده‌اند، اما یک افسر پلیس پشت تریبون رفت و توضیح داد که تظاهرات کنندگان خشن از کل حفاظ‌های اطراف کنگره عبور کرده و وارد کنگره شده‌اند.»

چهارشنبه گذشته در جریان حمله هواداران ترامپ به کنگره آمریکا که به‌تحریک شخص وی انجام شد، دست‌کم 5 نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

در پی این حادثه، تعدادی از نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا خواستار برکناری ترامپ توسط مایک پنس معاون رئیس‌جمهور و اعضای کابینه وی از طریق فعال‌سازی متمم بیست و پنجم قانون اساسی آمریکا شدند و تهدید کردند که اگر این کار انجام نشود، ترامپ را استیضاح خواهند کرد.

با وجود درخواست‌های مکرر دموکرات‌ها برای برکناری ترامپ از طریق متمم بیست‌وپنجم قانون اساسی آمریکا تاکنون مایک پنس و اعضای کابینه ترامپ تمایلی به این کار نشان نداده‌اند.

از طرفی گفته می‌شود که تلاش‌ها برای مجبور کردن ترامپ به استعفا نیز به بن‌بست خورده است. روز جمعه شبکه خبری سی‌ان‌ان به‌نقل از مشاوران کاخ سفید گزارش داد که دونالد ترامپ به‌ هیچ وجه قصد استعفا ندارد و خود را در قضیه حمله هوادارانش به کنگره مقصر نمی‌داند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها