رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 529835

افتتاح اولین هتل فضایی تا پایان سال ۲۰۲۴

ساعت 24-یکی از موسسه‌های وابسته به ناسا قصد دارد که تا پایان سال ۲۰۲۴، زمینه اقامت گردشگران را در اولین هتل فضایی فراهم کند.

خبر
آرزوی بسیاری از علاقه‌مندان به سفر، تماشای چشم‌انداز کره زمین از فضا است‌؛ اما برنامه‌ریزی چنین سفری هرگز به‌ این سادگی امکان‌پذیر نبوده است. با این حال، استارت‌آپ «Axiom Space» که چهار سال پیش توسط رئیس سابق برنامه «ایستگاه فضایی بین‌المللی ناسا» (ISS) راه‌اندازی شد، قصد دارد با ساختن یک ایستگاه فضایی تجاری تا پایان سال ۲۰۲۴ زمینه سفر گردشگران به فضا را فراهم کند.

«AxStation» نام عرشه‌ای خواهد بود که به ایستگاه فضایی فعلی متصل می‌شود و دو عرشه دیگر نیز در سال ۲۰۲۵ به آن ملحق خواهند شد. انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۸ و پس از پایان فعالیت ایستگاه فضایی بین‌المللی، عرشه‌های ملحق شده به آن جدا شوند و یک ایستگاه فضایی کاملا مجزا را تشکیل دهند. کاربری اصلی این ایستگاه نیز برای انجام فعالیت‌های پژوهشی خواهد بود؛ اما در کنار این پژوهشکده، هتلی برای اقامت گردشگرانی که به‌دنبال تعطیلاتی رویایی هستند طراحی خواهد شد. تعطیلاتی که احتمالا برای فرد، ۵۵ میلیون دلار هزینه در بر خواهد داشت.

داخل یک سفینه فضایی با نمایی از کره زمین

به‌نظر می‌رسد که هتل AxStation فضایی بسیار لوکس داشته باشد؛ چراکه طراحی کابین‌های آن را «فیلیپ استارک»، طراح مشهور فرانسوی به‌عهده گرفته است. به‌عنوان یک پروژه آزمایشی، Axiom Space در اواخر سال ۲۰۲۱ دو فضانورد سابق ناسا و دو توریست را برای اقامتی چند روزه توسط کپسول «XSpace Dragon» به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد فرستاد.

کجارو

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها