رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 529882

عصبانیت ایران از پیشنهاد کره جنوبی درباره پول های بلوکه شده /محتاج چند آمبولانس نیستیم

ساعت24-رئیس دفتر رئیس جمهور گفت گفت: ما با همه جنگ اقتصادی و فشارهایی که تجربه کردیم، سه سال این کشور را اداره کردیم. پس محتاج چند آمبولانس نیستیم بلکه پولی را می‌خواهیم که در کره جنوبی مانده و باید آزاد شود.

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به پرسشی درباره پول‌های بلوکه‌ شده ایران در کره جنوبی گفت: سفر معاون وزیر خارجه کره جنوبی به ایران سفری بود که از قبل با فشارهای متعددی که هم وزارت خارجه ما و هم بانک مرکزی‌مان روی کره جنوبی آورده بودند، از ماه قبل طراحی شده بود. دوستان ما در وزارت خارجه و بانک مرکزی خیلی محکم با این مسئله برخورد کردند و آنان خودشان قول دادند که بروند و پیگیری کنند تا پول‌ها آزاد شود.

او گفت: ضمن اینکه ما مقدمات کارهای حقوقی لازم را در این زمینه طراحی کرده‌ایم و با توجه به مذاکرات انجام شده، امیدواریم که در ماه آینده توفیقاتی حاصل شود. نه فقط راجع به پول‌های کره جنوبی بلکه پول‌های ما در جاهای دیگر که به دلیل فشار آمریکا مسدود شده و امیدواریم در ماه‌های آینده آزاد شود.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که مقامات کره جنوبی از ایران خواسته‌اند در عوض طلب خود از این کشور آمبولانس بخرد، اظهار کرد: اینکه ما در عوض پولی که ما آنجا داریم و در برابر عصبانیتی که ما برای نگه‌داشتن سه‌ساله این پول داریم، به هیچ وجه خریدار چنین پیشنهادی از آنان نبودیم، خودشان هم فهمیدند که نه ایران محتاج چنین چیزی است و نه اینکه ما با همه جنگ اقتصادی و فشارهایی که تجربه کردیم، سه سال این کشور را اداره کردیم. پس محتاج چند آمبولانس نیستیم بلکه پولی را می‌خواهیم که در آنجا مانده و باید آزاد شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها