رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 529883

احضار وریا به باشگاه استقلال با وجود مخالفت محمود فکری

ساعت24-احضار وریا غفوری به کمیته انضباطی استقلال بعد از حرف‌هایی که درباره هیات مدیره باشگاه مطرح کرد یک بحران تازه را به این باشگاه اضافه می‌کند.

تازه ترین اظهارات سخنگوی هیات مدیره استقلال نشان می دهد که آنها بابت گلایه ای که پس از دربی ۹۴ از زبان کاپیتان این تیم مطرح شده است، شاکی اند.

حجت نظری سخنگوی هیات مدیره استقلال دیروز در بخشی از مصاحبه اش درباره اظهارات وریا غفوری واکنش نشان داده و گفته است: «طبیعی است که وقتی نتیجه مطلوب گرفته نشود، خیلی وقت‌ها افراد تلاش می‌کنند که مطالبی را مطرح کنند و از بار روانی کاسته شود. همه ما بعد از نتیجه بازی ناراحت بودیم و طبیعی است که در آن وضعیت وقتی از بازیکن سوالی می‌شود، این مطالب را می‌گوید».

در این شرایط باید دید واکنش کاپیتان استقلال که معمولا در اظهارنظرهایش صراحت لهجه دارد به حرف های حجت نظری چیست. آیا وریا به دلیل ناراحتی‌اش از نتیجه دربی از مشکلات مالی تیم استقلال و بدقولی های مدیران باشگاه گلایه کرده؟ این سئوالی است که کاپیتان استقلال باید به آن پاسخ دهد. اما هر چه هست به نظر می رسد مدیران باشگاه به خاطر طرح چنین موضوعی در بین رسانه ها آن هم لحظاتی پس از دربی ۹۴ شاکی اند و انتظار نداشته‌اند کاپیتان استقلال در این باره به رسانه ها حرفی بزند.

بعد از این صحبت ها احمد مددی مدیرعامل استقلال به نمایندگی از هیات مدیره وریا غفوری را به کمیته انضباطی فراخوانده تادرباره اظهاراتش پس از دربی پاسخگو باشد. اتفاقی که کاپیتان آبی ها آن را قطعا برنمی‌تابد و اگرچه تا الان درباره اش سکوت کرده اما بعید است از مواضع قبلی خود کوتاه بیاید. غفوری که همواره صراحت لهجه‌اش معروف بوده، احتمالا اینبار هم بر صحبت‌های خود تاکید خواهد کرد و حالا همه در انتظار جلسه ای خواهند بود که مدیران استقلال با حضور غفوری برگزار خواهند کرد.

مساله مهم در این ماجراها چالش های پرتعداد اعضای هیات مدیره استقلال با بازیکنان است. فارغ از مسائل حاشیه ای که گاه و بیگاه باعث تشکیل جلسه کمیته انضباطی استقلال می‌شود حالا اختلافات مالی نیز یک چالش جدید ایجاد کرده است. به این جملات نظری در مصاحبه دیروزش توجه کنید: «بعضی از بازیکنان ما بیش از ۳۰ درصد دریافت کرده اند. تفاوت‌هایی در برخی از پرداخت‌ها وجود داشته که اجازه دهید درباره علت این موضوع صحبت نکنم.»

حال این سوال پیش می‌آید که چرا باشگاه استقلال نمی خواهد درباره تفاوت در پرداختی هایش به بازیکنان این تیم توضیح بدهد؟ چه کسی مسبب چنین تبعیضی است؟ حجت نظری اما بلافاصله بعد از این گاف توپ را به زمین بازیکنان انداخته تا فشار از دوش باشگاه برداشته شود: «همه ما می‌دانیم دربی بازی مهمی است. ما سال‌های قبل هم داشتیم که بازیکنان دریافتی زیادی نداشتند اما آنچنان با تعصب بازی می‌کردند که پرداخت حقوق مسئله مهمی نبود. به نظرم درباره دربی توجیه عدم دریافت مطالبات شاید خیلی خوب نباشد.»

این عبارات نشان می دهد که باشگاه استقلال نسبت به این موضوع که بازیکنان در رسانه ها گلایه های مالی خود را مطرح کنند، حساسیت خاصی دارد و از همین حالا (در شرایطی که بسیاری از بازیکنان تنها ۱۰ درصد قراردادشان را دریافت کرده اند) قصد دارد مقابل مخالف‌خوانی ها بایستد. از همین رو سخنگوی باشگاه کنایه ای نرم را متوجه وریا غفوری کرده و بعد مدیرعامل استقلال کاپیتان را به کمیته انضباطی فرا می‌خواند تا بازیکنان بدانند مصاحبه دلخواه مدیران باشگاه از جنس حرف های وریا پس از دربی نیست.

در کنار این مسائل مهدی عبدیان دیگر عضو هیات مدیره هم بعد از دربی با اظهارنظر خود مبنی بر اینکه از عملکرد فنی استقلال در دربی راضی نیست، یک بحران جدید درست کرد و اگر حجت نظری سعی داشت حرف های او را تلطیف کند اما مشخص است که این مدیر عملکرد محمود فکری را زیر سوال برده است.

اگرچه مدیران باشگاه استقلال سعی دارند از بروز هر گونه حاشیه ای در درون تیم جلوگیری کنند اما روندی که آنها در پیش گرفته‌اند به نظر می‌رسد به تیم استقلال ضربه بزرگی خواهد زد. حالا اختلافات میان کادرفنی و بازیکنان با اعضای هیات مدیره کاملا مشهود است و شرایط به سمتی رفته که هواداران هم گلایه هایی را مطرح کنند. چالش هایی که میان هیات مدیره و اعضای تیم به وجود می‌آید، اگرچه زودگذر است اما به نظر می‌رسد شرایط را برای آبی ها که اکنون در بالای جدول قرار دارند، سخت‌تر کند. مدیران باشگاه استقلال وظیفه دارند درباره مسائل مختلف برای هواداران شفاف‌سازی کنند اما آنها نه تنها این کار را انجام نمی‌دهند که بحران های جدیدی را نیز در اختلاف با بازیکنان و کادرفنی به تیم اضافه می‌کنند که این موضوع مورد تایید نیست.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها