رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 530044

دادستان نیویورک هشدار داد؛ «تروریست‌های داخلی» دنبال حمله به کنگره‌های ایالتی

ساعت24-دادستان کل نیویورک هشدار داد شورشیان و تروریست‌های داخلی قصد دارند تا روز تحلیف رئیس جمهور منتخب آمریکا به ساختمان‌های کنگره در ایالات مختلف حمله کنند.

laquo;لتیشیا جیمز» دادستان کل ایالت نیویورک هشدار داد، تروریست‌های داخلی قصد دارند روز برگزاری مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا، به ساختمان کنگره ایالت‌های مختلف حمله کنند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، جیمز در نشستی خبری گفت: «شورشیان و تروریست‌های داخلی در نظر دارند تا چهارشنبه هفته آینده، به ساختمان کنگره ایالتی نیویورک در [شهر] آلبانی و دیگر ساختمان‌های کنگره در سرتاسر کشور، حمله کنند».

دادستان کل نیویورک افزود، دفتر او همکاری با نیروهای مجری قانون، تلاش دارند اطمینان یابند حادثه مرگبار حمله به کنگره آمریکا که چهارشنبه هفته گذشته در واشنگتن دی‌سی رخ داد، در این شهر تکرار نشود.

جیمز در ادامه گفت: «در اقدام قانونی علیه هر فردی که بخواهد به قانون‌گذاران، کارمندان کنگره، مأموران قانون یا افراد جامعه آسیب زده یا آن‌ها را مورد ارعاب قرار دهد، به هیچ وجه کوتاهی نخواهیم کرد».

دادستان کل نیویورک در حالی این هشدار را صادر کرد که دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) نیز اعلام کرده، راست‌گرایان افراطی و دیگر گروه‌های مشابه، در تمام پنجاه ایالت آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای تظاهرات و تجمعات مسلحانه هستند.

در همین رابطه اف‌بی‌آی، روز سه‌شنبه اعلام کرد فردی که «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را تهدید به قتل کرده بود، مورد باز‌داشت قرار داده است (جزئیات بیشتر).

چهارشنبه هفته گذشته همزمان با بر‌گزاری جلسه مشترک کنگره آمریکا برای تأیید نهایی پیروزی بایدن، عده‌ای از هواداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور که در مقابل این ساختمان تجمع کرده بودند به داخل آن یورش بردند. در جریان این حملات پنج نفر کشته و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها