رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 530085

آخرین قیمت گوشت گوسفندی در بازار

ساعت24- رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: با توجه به بارش برف و مسدود شدن راه ها و کنترل مرزهای کشور، قاچاق دام رونقی ندارد.

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از رکود بازار گوشت خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۱۰۵ تا ۱۰۶ هزار تومان به مغازه دار و ۱۱۵ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می شود.

وی افزود: با توجه به روزهای پایانی ماه، بازار گوشت رونقی ندارد و پیش بینی می شود که در ابتدای ماه آینده قیمت گوشت در بازار افزایش نسبی داشته باشد.

ملکی بیان کرد: با افزایش تقاضا برای خرید، دامداران نرخ های مدنظر را اعمال می کنند، به همین خاطر به مردم توصیه می شود که در طول ماه مایجتاج مورد نیاز را خریداری کنند و از هجوم برای خرید در روزهای نخست ماه پرهیز کنند تا قیمت ها بی رویه بالا نرود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ادامه داد: با واریز حقوق ها در ابتدای ماه، خانوارها برای خرید شتابزده عمل می کنند، درحالیکه این امر باعث افزایش قیمت می شود، اما با خرید در ۱۵ روز ابتدای ماه نرخ ها مناسب تر خواهد بود‌.

وی نرخ کنونی هر کیلو دام زنده در میادین را ۵۰ تا ۵۲ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به کنترل نسبی قاچاق، کمبودی در عرضه دام نداریم.

ملکی با اشاره به اینکه قاچاق دام پر رونق نیست، گفت: با توجه به محدودیت قاچاق، جای تشکر از مرزبانی است که پوشش خوبی از مرزهای کشور دارند، ضمن آنکه بارش برف در مناطق مرزی و مسدود شدن راه ها مزید بر علت شده تا مشکلی در عرضه دام داخل نداشته باشیم که با پشت سر گذراندن بهمن، دام های گرمسیری هم روانه بازار می شود که شرایط نسبت به قبل بهتر می شود.

این مقام مسئول در واکنش به مباحث مطرح شده پیرامون صادرات دام اظهار کرد: با توجه به ایام‌پایانی سال و زمزمه های گرانی گوشت در بازار، در شرایطی نیستیم که صادرات دام انجام شود چرا که این موضوع بر چالش بازار دامن می زند.

به گفته وی، زمانیکه اسم صادرات به میان آید، دامدار رغبتی به فروش دام در بازار داخل ندارد که همین امر زمینه را برای کمبود و التهاب قیمت در بازار فراهم می کند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در پایان درباره آینده بازار گوشت گفت: با توجه به محدودیت قاچاق دام پیش بینی می شود که اگر صادرات دام زنده هم به بازارهای هدف نداشته باشیم، با چالش کمتری در بازار پایانی سال در حوزه دام و گوشت روبرو خواهیم بود‌.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها