رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 530103

توصیه سیاستمدار روسی: ایران در مناسبات با امریکا واقع گرا باشد

ساعت 24 - ولادیمیر ساژین خاورشناس مطرح روس درتازه ترین نوشته اش در اسپوتنیک به ایران توصیه می کند در سال 1021 باید در بخش هایی از مناسبات خود با آمریکا کنار بیاید و عملگرا وواقع بین باشد. او در انتهای یادداشت نسبتا بلند خود با عنوان ایران و آمریکا و ژانویه داغ می نویسد:

جو بایدن
dir="RTL">"در این شرایط، موضع تهران اهمیت ویژه ای پیدا می کند. ایران ، جایی که انتخابات ریاست جمهوری نیز در ژوئن 2021 برگزار می شود، مسئولیت خود را بر عهده دارد، اگر نه مسئولیت در قبال عادی سازی کامل روابط ایران و آمریکا، پس مسئولیت کاهش تنش ها در رویارویی ایران و آمریکا. ایران همچنین هنگام تجزیه و تحلیل و ارزیابی فرآیندهای رخ داده در اطراف ایران و منطقه و جهان، به عمل گرایی و واقع گرایی نیاز دارد."سازین در این نوشته که اسپوتنیک آن را منتشر کرده و با دیدگاه رسمی مسکونیز سازگاری دارد می نویسد: با کنارهم قرادادن مسایل و رخدادها می توان نتیجه گرفت که سال جدید 2021 سال تعیین کننده ای در روابط بین ایالات متحده و کشورهای خاورمیانه خواهد بود.

در بخشی از این نوشته می خوانیم: رهبران ایران بارها اظهار داشتند که برنامه موشکی آن قابل بحث نیست. بدون شک، همچنین، کمپین رسانه ای مربوط به افتتاح پایگاه موشکی جدید اهداف بسیار مشخصی را دنبال می کرد. اول اینکه بار دیگر تمایل ایران به درگیری را در ماه ژانویه در این حوزه انفجاری نشان داد. ثانیاً ، این هشدار به رئیس جمهور جدید ایالات متحده ، جو بایدن بود که آماده گفتگو با تهران است تا بداند که تلاش برای کنترل برنامه موشکی ایران بی فایده است.باید توجه داشت که ایران آمادگی پایان جنگ سرد را ندارد و پیروزی ها در جنگ "داغ" را پایه پیروزی های چنین جنگی می داند. به عنوان مثال، رئیس سازمان دفاع مدنی ایران، ژنرال غلام رضا جلالی، گفت: "پیروزی در جبهه هایی که" قدرت نرم در آن "فعالیت می کند بدون موفقیت در جنگی که" قدرت سخت درآن عمل می کند غیرممکن است."

به امید تیم جدید بایدن

رئیس جمهور منتخب سیاستمداران بالغ ، مجرب اما معتدل آشنا با اوضاع خاورمیانه و به ویژه ایران را به مهمترین پست ها معرفی کرده است.به عنوان مثال، نامزد پست وزارت امور خارجه تونی بلینکن در دولت های روسای جمهور دموکرات بیل کلینتون (1994-2001) و باراک اوباما (2009-2017) کار می کرد. او از حامیان سرسخت برنامه جامع اقدام مشترک اوباما - برجام است.لوید آستین، نامزد وزیر دفاع، ژنرال چهار ستاره بازنشسته (ژنرال ارتش) است که از سال 2013 تا 2016 به مدت چهار دهه در ارتش خدمت کرده است. وی ریاست فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح ایالات متحده - CENTCOM (منطقه مسئولیت - خاورمیانه) را بر عهده داشت. وی نقش مهمی در مبارزه با تروریسم در سوریه و عقب نشینی نیروهای آمریکایی از عراق داشت.ویلیام برنز، نامزد ریئس سیا، یک دیپلمات حرفه ای است که از خاورمیانه و روسیه آگاهی خوبی دارد. وی به عنوان سفیر در اردن و روسیه کار کرد و در توسعه معامله هسته ای - برجام شرکت داشت.دولت بایدن میراث بسیار سنگینی را هم در داخل و هم در خارج از کشور به ارث برده است تا فقط در مورد ایران متمرکز شود. با این حال مشکلات ایران منافع بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده را تحت تأثیر قرار می دهد. بنابراین، برای رفع یا تخفیف آنها نیاز به اقدام فعال است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها