رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 530180

آمریکا تکلیف فروش بمب‌های هدایت شونده به سعودی را مشخص کرد

ساعت 24- منابع خبری از مخالفت دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا با فروش بمب‌های هدایت شونده به عربستان به دلیل حضور در جنگ یمن خبر دادند.

به نوشته روزنامه القدس العربی، دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا اقداماتی را در جهت مخالفت با فروش بمب‌های هدایت شونده به عربستان توسط دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کشورشان اتخاذ کردند.

طبق این گزارش، "گریگوری میکس" عضو کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا این اقدامات را مطرح کرد که بیانگر مخالفت کنگره با این قرارداد به دلیل نقش عربستان سعودی در جنگ یمن است.

میکس در این باره گفت: هیچ توجیهی برای تصمیم ترامپ در تعجیل فروش هزاران بمب به عربستان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: سازمان ملل اعلام کرده است که یمن با بزرگ‌ترین بحران انسانی در جهان مواجه است. این بحران به دلیل سلاح‌هایی که آمریکا بی‌پروایانه به عربستان می‌فروشد، پیچیده‌تر شده است.

پنتاگون 10 دی اعلام کرد که وزارت خارجه ایالات متحده در چارچوب قراردادی به ارزش ۲۹۰ میلیون دلار با فروش بالقوه ۳۰۰۰ فروند مهمات هدایت شونده دقیق به عربستان سعودی موافقت کرده است.

طبق اعلام پنتاگون، این قرارداد شامل فروش ۳۰۰۰ فروند بمب کم قطر هدایت شونده «GBU-۳۹»، جعبه آماد، تجهیزات پشتیبانی، لوازم یدکی و پشتیبانی فنی می‌شود.

پیش از این نیز وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، کنگره را از صدور مجوزی مطلع کرده است که این مجوز به شرکت "ریتون" اجازه می‌دهد تا به طور مستقیم ۷۵۰۰ بمب "هوشمند" هوا به زمین "پیووی" (Paveway) خود را به ارزش تقریبی ۴۷۸ میلیون دلار به عربستان سعودی بفروشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها