رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 530184

۹ میلیون پول عمل جراحی خواهر در سایتهای شرط‌بندی به باد رفت/ قماربازی که برای خرید نان محتاج دیگران شد!

ساعت 24-قمار یعنی من ۹ میلیون پول عمل خواهرمو ریختم تو سایت به امید اینکه بشه ۱۰ میلیون و الان هزار تومنم نداریم و خواهر هر ثانیه داره از درد زجه میزنه...

سایتهای قمار و شرط‌بندی در سراسر دنیا کاربران زیادی را به خود جذب کرده‌اند و با سوء‌استفاده از کاربران، درآمدهای میلیونی و میلیاردی را نصیب گردانندگان خود می‌کنند.

این سایتها به‌نحوی برنامه‌ریزی شده‌اند که کاربران را وسوسه می‌کنند و کاربر پس از یک مرتبه برنده شدن در یک بازی، ترغیب می‌شود که در بازی‌های دیگر شانس خود را دوباره امتحان کند که این امر با توجه به ریسک بالایی که دارد می‌تواند کاربر را یک‌باره از اوج به زیر بکشاند.

عمده شعارهای تبلیغاتی توسط سایتهای شرط‌بندی و قمار با عناوینی همچون "پولدار شدن آسان است" یا "چند برابر کردن پول" صورت می‌گیرد و گردانندگان این سایتها با تبلیغات در فضای مجازی مخصوصاً شبکه‌های اجتماعی، نوجوانان ‌و جوانان را به دام می‌اندازد.

افراد با ورود به این قبیل سایتها، به‌طمع به دست آوردن پول بیشتر، ترغیب می‌شوند برد خود را افزایش دهند یا باخت خود را جبران کنند که در نهایت باعث گرفتار شدن بیشتر آنها در دام گردانندگان این سایت‌ها می‌شود و نتیجه‌ای جز اعتیاد به قمار و شرط‌بندی ندارد.

گردانندگان سایتهای قمار و شرط‌بندی به‌صورت حساب‌شده شرکت‌کنندگان در این سایتها را با اندکی سود تطمیع می‌کنند تا مبالغ بالاتری را برای ادامه فعالیت خود سرمایه‌گذاری کنند تا در فرصت مناسب، تمام سرمایه قربانی را بالا بکشند.

در سالهای اخیر تعداد زیادی از کاربران این سایتها که عمدتاً نوجوان و جوان هستند، در گرداب این سایتها قرار گرفته و اندوخته مالی خود را از دست داده‌اند.

در ادامه شرح آنچه را که برای تعدادی از مال‌باختگان این سایتها به‌وقوع پیوسته است، می‌خوانید:

"من متأسفانه کل زندگیمو با قمار باختم، به بابام اصرار کردم پول ماشینو که فروخته رو بده به من تا براش چند برابرش کنم اما قمار همشو از دستم درآورد، پول به درک، الان کل زندگیم بی‌معنیه و همشش دعوا دعوا تو خانواده..."

"منم این موضوع رو تجربه کردم، اولش با شرط‌بندی فوتبال و بعد انفجار، پوکر و ... و متأسفانه میلیونها تومان تو این دو سال از دست دادم، حتی گاهی پول برا خرید نان برا خونه نداشتم، از هر کسی که فکر کنین قرض گرفتم، این باتلاق خیلی وحشتناک هست، از چند هزار شروع میشه و تا همه زندگیت ادامه داره و یه لوله‌کشی پول شده برا یه مشت زالو انتقال پول"

"قمار یعنی من 9 میلیون پول عمل خواهرمو ریختم تو سایت به امید اینکه بشه 10 میلیون و الان هزار تومنم نداریم و خواهر هر ثانیه داره از درد زجه میزنه... قمار فقط پولتو نمیبره بعد از قمار حتی نفس کشیدن هم برات سخت میشه"

"داداش کوچیکه من سه ماه پیش رفت تو سایت یکی از همین آشغالا اگر اشتباه نگفته باشم اسم سایت "ولف‌بت" بود رفت بازی انفجار کرد، بیخبر از همه جا فرداش مادرم از خواب پاشد، اس.ام.اس برداشت از حساب واسش اومده بود، دقیقاً 66 میلیون تو حساب مادرم بود، خالیش کردن، دادش من با کارت بانکی مادرم رفته بود تو سایت به خیال خودش که میتونه درآمد داشته باشه غافل از اینکه حسابو با "فیشینگ" خالی کردن، وقتی رفتیم شکایت کردیم معلوم شد پول مستقیم فرستاده شده ترکیه، پیگیری کردیم، گفتن دادشتون خودش خلاف کرده باید جریمه بشه"

موارد مذکور، تنها تجربه تعداد اندکی از افرادی بود که در دام سایتهای قمار و شرط‌بندی گرفتار شده‌اند؛ آسیبهای روان‌شناختی نظیر افسردگی، اضطراب، خودکم‌بینی و آسیبهای جسمی از قبیل بدخوابی، کم‌خوابی، مشکلات ارتباطی و آسیبهای بازداشت شدن و حتی اقدام به خودکشی در پی باخت‌های پی‌در‌پی، از تبعات فعالیت در این سایتها برای افراد مخصوصاً جوانان و نوجوانان‌ است.

پلیس فتا همواره از کاربران فضای مجازی خواسته است از عضویت و فعالیت در این سایتها خودداری کنند و سرمایه‌ای را که به‌سختی به دست آورده‌اند، دست‌مایه سوء‌استفاده عده‌ای سودجو قرار ندهند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها