رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 530189

راه اندازی اینترنت ماهواره ای روسی؛

روسیه استفاده از اینترنت ماهواره ای غربی را ممنوع می کند

ساعت 24-روسیه قانونی پیشنهاد کرده تا جریمه ای برای کاربران و شرکت هایی تعیین شود که از سرویس اینترنت ماهواره های شرکت های غربی مانند استارلینک استفاده می کنند.

خبر
به نقل از آرس تکنیکا، مجلس دومای روسیه تصمیم دارد برای افراد و شرکت‌هایی که از سرویس‌های اینترنت ماهواره‌ای غربی استفاده می‌کنند جریمه ای در نظر بگیرد. این قانون شامل حال سرویس‌های اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، وان وب یا دیگر شرکت‌های اینترنت ماهواره‌ای غربی در حال توسعه می‌شود

طبق گزارش جدید در این قانون پیشنهادی برای استفاده از اینترنت ماهواره‌ای شرکت‌های غربی جریمه ای در نظر گرفته شده است. این جریمه برای کاربران عادی بین ۱۰ تا ۳۰ هزار روبل (۱۳۵ تا ۴۰۵ دلار) و برای شرکت‌ها بین ۵۰ هزارتا یک میلیون روبل (۶۷۵۰ تا ۱۳۵۰۰ دلار) است.

در نسخه ترجمه شده این قانون روسیه، اعضای دوماً اشاره کرده‌اند چنین سرویس اینترنتی، سیستم اقدامات عملیاتی جستجو را دور می‌زند. این سیستم بر ارتباطات موبایل و استفاده از اینترنت نظارت در روسیه می‌کند. به عنوان بخشی از قانون این کشور، ترافیک اینترنت تمام کاربران این شرکت از طریق یک تهیه کنند ارتباطات روسی گذر می‌کند.

به نوشته وب سایت اکستریم تک، روسیه برنامه ریزی برای پلتفرم اینترنت ماهواره‌ای خود به نام Sphere را آغاز کرده که احتمالاً از ۲۰۲۴ میلادی عرضه می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها