رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 530201

تعیین تکلیف متقاضیان مسکن ملی در پایان بهمن / خانه‌دار شدن خبرنگاران و هنرمندان در مسکن ملی

ساعت24-معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اواخر این هفته یا اوایل هفته آینده امکان تغییر شهر برای متقاضیان مسکن ملی فراهم می شود، گفت: پاسخ استعلامات کسانی که در مرحله چهارم نام نویسی کردند، اواخر بهمن ماه اعلام می شود.

محمود محمودزاده اظهار کرد: ثبت نام مرحله چهارم طرح اقدام ملی مسکن روز پنجشنبه (۲۵ بهمن ماه) به اتمام رسید و تا پایان بهمن ماه بعد از پالایش نفرات بر اساس شروط پنجگانه، افراد واجد شرایط انتخاب می شوند.

وی افزود: کسانی در مراحل قبلی شهر مورد نظر خود را اشتباه انتخاب کرده بودند که امکان اصلاح شهر را برایشان فراهم کردیم. از اواخر این هفته یا اوایل هفته آینده به این افراد پیامک داده می شود تا نسبت به تغییر شهر مدنظر خود اقدام کنند. البته این در صورتی است که افراد تمایل داشته باشند به چرخه برگردند. اگر کسانی انصراف دهند طبیعتا ظرفیت جدید ایجاد می شود و می توانیم به جای این افراد، برای نام نویسی نفرات جدید در مراحل بعدی تصمیم گیری کنیم.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیش بینی می کنیم فرآیند اصلاح شهر مدنظر متقاضیان حدود ۱۵ روز طول بکشد، گفت: برای پروژه اقدام ملی مسکن در مناطقی به جز بافت های فرسوده ۳۰۰ هزار واحد در نظر گرفته شده و این در حالی است که حدود ۴۴۰ هزار نفر ظرفیت سازی کرده ایم. در حال حاضر اگر در شهری ظرفیت خالی ایجاد شود مجددا ثبت نام انجام می شود. به طور کلی سیاست وزارت راه و شهرسازی این است که دائما نسبت به تولید مسکن برای متقاضیان واقعی اقدام شود.

محمودزاده اظهار کرد: در حال حاضر تفاهم نامه برای احداث مسکن خبرنگاران و هنرمندان به امضا رسیده که از همین ظرفیتهای موجود است. تامین زمین برای پروژه اقدام ملی یکی از مهمترین بخشهای کار است. ممکن است در مواردی زمین تامین شود اما بعدا معارض پیدا کند و کارها متوقف شود. لذا باید در این زمینه دقت لازم را انجام دهیم.

وی با اشاره به تامین زمین از طرف وزارت جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی گفت: در نظر داریم زمینهای فاقد کاربری کشاورزی و زیست محیطی که در محدوده شهر و حریم شهرها قرار دارد را به طرح اقدام ملی مسکن بیاوریم. البته اشتباهی در اطلاع رسانی صورت گرفته بود که تصور می شد این ها اراضی کشاورزی، مرتع یا منابع طبیعی است اما در حقیقت این زمین ها واجد ارزش نیست. این اراضی در واقع با توجه به تغییر ماهیت، تغییر مالکیت پیدا کرده و از منابع طبیعی به سازمان ملی زمین و مسکن اختصاص یافته است.

مسکن ملی در یک نگاه

شهریوماه ۱۳۹۸ طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس جمهور کلنگ زنی شد. برای این پروژه ۴۰۰ هزار واحد تعریف شد که در دور اول و دوم نام نویسی ۱.۶میلیون نفر از طریق سایت tem.mrud.ir و پیامک ثبت نام کردند که ۴۶۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند. اولین واحدها به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد در روز یکم آبان ماه ۱۳۹۹ به دستور رئیس جمهور افتتاح شد.

این پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود ۴۰ میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه های تابستان ۱۳۹۹ به متری ۲.۷ میلیون تومان می رسد که البته با توجه به کیفیت سازه ها در مناطق مختلف، قیمت ها متفاوت خواهد بود.

ثبت نام مراحل اول، دوم، سوم و چهارم به پایان رسیده است. فرصت ثبت نام در مرحله چهارم از ۱۸ دی ماه ۱۳۹۹ آغاز شد و پنجشنبه (۲۵ دی ماه) به اتمام رسید. در صورت خالی شدن ظرفیت یا تامین زمین، امکان ثبت نام مجدد وجود دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها