رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 530226

«آرمین لاشت» به عنوان جانشین مرکل، رهبر حزب حاکم آلمان شد

ساعت24-انتخابات درون حزبی «اتحادیه دموکرات مسیحی» آلمان به منظور تعیین جایگزین آنگلا مرکل برگزار شد و «آرمین لاشت» به عنوان رهبر جدید حزب حاکم انتخاب شد.

آرمین لاشت 59 ساله که رسانه‌ها از او به عنوان گزینه مورد حمایت آنگلا مرکل صدراعظم آلمان برای ریاست بر حزب «اتحادیه دموکرات مسیحی» نام می‌برند، رهبر جدید این حزب شد.

بنا بر گزارش رسانه‌های آلمانی و غربی، «آرمین لاشِت» گزینه مورد حمایت آنگلا مرکل به عنوان رهبر جدید حزب حاکم آلمان انتخاب شد.

شبکه دویچه وله در گزارشی درباره انتخاب رهبر جدید حزب اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان خبر داد، لاشت 59 ساله توانست در انتخابات درون این حزب، بالاتر از دو رقیب دیگر به عنوان رهبر انتخاب شود.

لاشِت از سال 2017 عنوان رئیس‌الوزرای «نوردراین وستفالن» پرجمعیت ترین ایالت آلمان را در اختیار داشته است. در آلمان، رئیس الوزراف عنوان رسمی رئیس دولت یک ایالت فدرال است.

طبق گزارش دویچه وله، این سیاستمدار هم حزبی صدراعظم آلمان کسی است که «به شدت» بر ادامه مسیر تعیین و طی شده در زمان صدراعظمی مرکل در این کشور تاکید دارد.

بنا بر گزارش این رسانه آلمانی، به رغم بروز اختلافات درونی در حزب حاکم و اعتراض به مواضع مرکل در خصوص استقبال از ورود صدها هزار مهاجر و پناهجو از سال 2015، لاشِت همچنان از صدراعظم آلمان حمایت کرده بود.

لاشِت پیش از انتخاب به عنوان رهبر این حزب، از سال 2012 به عنوان یکی از پنج قائم مقام رهبر حزب اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان فعالیت داشت.

دویچه وله در گزارش خود درباره آینده لاشت و احتمال صدراعظمی او هم گمانه زنی کرد.

طبق گزارش این رسانه، «اینکه آیا او خواهان حرکت به سمت صدراعظمی است و اینکه ایا واقعا امکان این کار را دارد یا نه، موضوعی است که باید منتظر ماند و در آینده شاهدش بود»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها