رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 530249

تعارف شاخه زیتون رئیس مجلس ونزوئلابه جوبایدن

ساعت 24 - خورخه رودریگز، رئیس مجلس ملی ونزوئلا می‌گوید امیدوار است دولت جو بایدن، سیاست «بی‌رحمانه» تحریم‌ها علیه کاراکاس را کنار بگذارد و فضا را برای دیپلماسی فراهم سازد.

dir="RTL">رودریگز که از متحدان نزدیک نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا است روز جمعه ۱۶ ژانویه در گفتگویی با اشاره به اینکه سیاست‌های دولت دونالد ترامپ، درد و رنج مردم ونزوئلا را شدت بخشیده افزود: «ما به جو بایدن شاخه زیتون پیشنهاد می‌دهیم. حزب سوسیالیست حاکم در ونزوئلا مشتاق آغاز جدیدی در روابط با آمریکا است. دولت ترامپ تمام تلاش خود را کرد که مادورو را از قدرت کنار بگذارد اما او موفق به این کار نشد

هنوز مشخص نیست که سیاست خارجی دولت جدید آمریکا در قبال ونزوئلا چگونه خواهد بود و آیا جو بایدن پیشنهاد کاراکاس برای پیشبرد دیپلماسی را می‌پذیرد یا کاخ سفید همچنان به راهبرد سختگیرانه تغییر رژیم که در زمان دونالد ترامپ از سوی واشنگتن پیگیری می‌شد، پایبند خواهد ماند.

رودریگز که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۸ معاون رئیس جمهوری ونزوئلا بود در بخش دیگری از گفتگوی خود با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «مجلس شورای ملی قصد دارد سریع‌ترین رویکرد ممکن در قبال گفتگو میان گروه‌های مختلف سیاسی در کشور را پی بگیرد.» این سیاستمدار کهنه‌کار ونزوئلایی البته هشدار داد گفتگوها تنها در صورتی موفقیت آمیز خواهد بود که خوان گوایدو و متحدانش بابت اقداماتی که در جهت سرنگونی دولت مادورو انجام دادند و همچنین حمایت از مسدود کردن دارایی‌های خارجی ونزوئلا انجام داده‌اند طلب استغفار نمایند. وی با این حال ضمن رد تقاضای طرفدارنش مبنی را بازداشت خوان گوایدو، بر گفتگو با رییس پیشین پارلمان تاکید کرد.خوان گوایدو از سال ۲۰۱۸ خود را به عنوان رئیس جمهوری موقت در دوران گذار ونزوئلا معرفی کرد و در ابتدا مورد تایید و حمایت ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا نیز قرار گرفت. با این وجود در ماه‌های اخیر حمایت‌های بین‌المللی از آقای گوایدو کاهش یافته و حالا و با پیروزی جو بایدن دولت ونزوئلا امیدوار است راهبرد جدید کاخ سفید، مسیر تازه‌ای از گفتگو و روابط دور از تنش میان دو طرف شکل گیرد.

یورونیوز

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها