رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 530257

خطر مرگ با مصرف کشمش و برگ زردآلو

ساعت24- متخصصان می‌گویند مصرف کشمش و برگ زرد آلو می‌تواند جان افراد را به خطر بیندازد.

به گزارش هلثی ایتینگ، شاید شما هم یکی از طرفداران مصرف میوه‌های خشک باشید. امروزه این میوه‌ها به صورت گسترده به عنوان تنقلاتی سالم مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال، این تنقلات به طور کامل بی ضرر نیستند.

بر این اساس، متخصصان درباره خطر مصرف میوه‌های خشک شده مانند کشمش، زردآلوی خشک و آلو خشک به دلیل وجود دی اکسید سولفور هشدار دادند. تحقیقات نشان داده است مصرف میوه‌های خشک شده برای افرادی که به آسم مبتلا هستند یا به اکسید سولفور آلرژی دارند، می‌تواند خطرناک باشد، زیرا امکان بروز مشکلات تنفسی و علائم شدید آلرژیک در آن‌ها وجود دارد و در برخی موارد احتمال دارد فرد جان خود را از دست دهد.

میوه‌های خشک شده دارای سطح بالایی از اکسید سولفور هستند. به طور میانگین در کشمش و برگ زردآلو بین ۵۰۰ تا ۲ هزار واحد در میلیون اکسید سولفور وجود دارد. سازمان غذا و داروی آمریکا تاکید دارد به دلیل خطرات مواد غذایی حاوی سولفور، در صورتی که میزان آن از ۱۰ واحد در میلیون بیشتر باشد، باید این موضوع بر روی برچسب کالا قید شود تا مصرف کننده از آن اطلاع یابد.

براساس تحقیقات صورت گرفته، تاکنون تقریبا ۲۰ مورد مرگ شناخته شده مرتبط با حساسیت به اکسید سولفور شناسایی شده است. مرگ ناشی از مصرف اکسید سولفور بیشتر به دلیل آنافیلاکسی رخ می‌دهد. آنافیلاکسی یک واکنش آلرژیک جدی و تهدید کننده حیات است که می‌تواند ناشی از عوامل مختلف تحریک کننده خارجی باشد. آنافیلاکسی به طور ناگهانی آغاز می‌شود و می‌تواند منجر به مرگ فرد شود.

از این رو، متخصصان تغذیه تاکید دارند افراد باید مصرف مواد غذایی حاوی اکسید سولفور را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. برای اجتناب از مصرف میوه‌های خشک شده حاوی اکسید سولفور، می‌توانید از نمونه‌های اورگانیک آن که فاقد مواد نگهدارنده هستند و به طور طبیعی خشک شده اند استفاده کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها