رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 530269

لغو منع مسافرت ایرانیها در روز تحلیف بایدن

ساعت24- رئیس‌جمهور منتخب آمریکا قصد دارد در همان روز شروع کار خود در کاخ سفید، با صدور چندین دستور اجرایی، برخی از قوانینی که دولت کنونی این کشور وضع کرده بود، لغو کند.

laquo;ران کلاین» گزینه ریاست کارکنان کاخ سفید در دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا از برنامه شلوغ و پر کار بایدن در روز تحلیف خود خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کلاین طی بیانیه‌ای که به رسانه‌ها ارائه کرد، گفت بایدن قصد دارد در اولین روز کاری خود به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، بیش از ده دستور اجرایی صادر کرده و برخی از قوانین و دستورات جنجالی دولت کنونی این کشور را لغو کند.

بر اساس این بیانیه، اقدامات بایدن که قرار است روز چهارشنبه انجام شوند، شامل بازگشت به توافق آب‌وهوایی پاریس، لغو منع مسافرتی و مهاجرتی کشورهای با اکثریت جمعیت مسلمان، تمدید توقف اخذ اقساط وام‌های فدرال دانشجویی، توقف اخراج‌ها و سلب مالکیت‌ها و همچنین اجباری کردن استفاده از ماسک تنفسی در اماکن دولتی و سفرهای بین ایالتی خواهد بود.

رویترز با بیان اینکه تمام این اقدامات را پیشتر و در زمان مبارزات انتخاباتی نیز اعلام کرده بود، نوشت که بیشتر آنها خنثی کردن سیاست‌های ترامپ است و نیازی به تاییدیه کنگره آمریکا ندارد.

طبق این گزارش، بایدن همچنین قصد دارد برنامه مهاجرتی طولانی‌مدتی را اعلام کند که راه را برای اعطای تابعیت به میلیون‌ها پناهنده ثبت‌نشده در آمریکا هموار می‌کند. این برنامه برای اجرایی شدن نیاز به تایید کنگره دارد.

کلاین همچنین توضیح داد که مجموعه گسترده‌تری از «وعده‌های روز اول» بایدن طی ۹ روز کاری متعاقب مراسم تحلیف اجرا خواهد شد که شامل افزایش تست‌های ابتلا به ویروس کرونا و ملزم کردن دولت آمریکا به اولویت دادن به کالاهای ساخت داخل برای خرید تجهیزات می‌شود.

این در حالی است که ترامپ در تاریخ دوازدهم دی ماه، علی‌رغم مخالفت گروه‌های حقوقی و تجاری مختلف، قانون ممنوعیت‌های مهاجرتی به این کشور را تمدید کرده بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها