رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 530288

آماده‌باش نظامی در شهرهای مهم آمریکا

ساعت24- شهرهای مهم آمریکا این روزها در حال تمهید و تدارک منابع و نیروی نظامی لازم برای مقابله با موج جدیدی از اعتراض‌های خشونت آمیز هستند.

با گذشت ده روز از یورش هواداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا به ساختمان کنگره و تخریب و غارت اموال این نهاد قانونگذاری که باعث شگفتی مردم جهان و همچنین مایه شرمساری مقامات آمریکا به عنوان مدعیان صدور دموکراسی به اقصی نقاط جهان شد، اکنون شهرهای مهم در سرتاسر ایالات متحده در حال تمهید و تدارک منابع و نیروی نظامی لازم برای مقابله با موج جدیدی از اعتراض‌های خشونت بار در هفته جاری هستند.

خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد که مراکز ۵۰ ایالت آمریکا که محل استقرار کنگره‌های ایالتی هستند، برای مقابله با موج احتمالی اعتراض‌ها به برپایی موانع و نرده‌ها و همچنین استقرار هزاران نیروی گارد ملی در نقاط مختلف شهر اقدام کرده‌اند.

این در حالی است که دایره تجسس فدرال (اف بی آی) پیشتر به نهادهای انتظامی ۵۰ ایالت آمریکا در مورد احتمال برگزاری تظاهرات مسلحانه در برابر ساختمان‌های کنگره ایالتی هشدار داده بود.

ایالت‌های میشیگان، ویرجینیا، ویسکانسین، پنسیلوانیا و واشنگتن از جمله دهها ایالتی هستند که نیروهای گارد ملی خود را برای ارتقای سطح امنیتی فعال کردند.

خبرگزاری رویترز همچنین گزارش داد که خیابان‌های منتهی به کنگره فدرال در مرکز شهر واشنگتن دی سی بسته شده و گردان‌هایی از نیروهای مخفی گارد ملی در سرتاسر مرکز شهر موضع گرفته‌اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها