رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 530291

مرکز آمار: ۱.۷میلیون نفر بیکارند

ساعت24- اوضاع بیکاری در ایران نشان می دهد که از جمعیت بیش از ۲.۴ میلیون نفری بیکار حدود ۱.۷ میلیون نفر را افراد ۱۸ تا ۳۵ ساله تشکیل می دهند.

اعلام اخیر مرکز آمار ایران از وضعیت اشتغال و بیکاری در پائیز سال جاری از این حکایت داشت که نرخ بیکاری در بین جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۱.۲ درصدی به ۹.۴ درصد رسیده است، بر این اساس تعداد بیکاران بیش از دو میلیون و ۴۳۵ هزار نفر و شاغلان بالغ بر ۲۳ میلیون و ۴۱۳ هزار نفر گزارش شد.

این در حالی است که بررسی وضعیت بیکاری بین گروه های سنی نشان می دهد که در بین افراد ۱۸ تا ۳۵ ساله نرخ بیکاری به ۱۶.۵ درصد رسیده است که نسبت به سال گذشته ۱.۴ درصد کاهش دارد.

جمعیت بیکار در این گروه سنی بیش از یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر است که البته نسبت به حدود دو میلیون و ۱۵۹ هزار نفر در پائیز سال قبل ۴۰۸ هزار نفری کمتر شده است.

وضعیت بیکاری مردان و زنان ۱۸ تا ۳۵ ساله

اما سهم مردان از بیکاران گروه سنی ۱۸ تا ۳۵ ساله بیش از یک میلیون و ۱۷۰ هزار نفر با نرخ ۱۳.۶ درصد است که نسبت به پائیز پارسال که بیش از یک میلیون و ۳۸۱ هزار نفر بوده است حدود ۲۱۰ هزار نفر کاهش داشته و نرخ بیکاری این گروه با کاهش ۱.۱ درصدی به ۱۴.۷ درصد رسیده است.

همچنین در این گروه سنی حدو ۵۸۰ هزار زن بیکار قرار دارند که تعداشان نسبت به سال گذشته که بیش از ۷۷۸ هزار نفر بودند ۱۹۷ هزار نفر کمتر شده و نرخ بیکار در بین آنها از ۲۹.۳ درصد به ۲۸.۷ درصد رسیده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها