رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 530293

ادعای یک نماینده مجلس درباره واکسن فایزر

ساعت24- نماینده مردم آمل در مجلس با بیان اینکه اگر واکسن فایزر خوب بود آمریکایی‌ها هیچ وقت آن را به ما نمی‌دادند، گفت: باید بدانیم که دشمن همیشه کارش دشمنی کردن است و درصدد آسیب زدن به ما است.

موضوع واکسن کرونا مدتی است که به یکی از بحث‌های داغ تبدیل شده است؛ در این میان اختلاف نظر درباره واکسن داخلی و خارجی و یا خرید واکسن از شرکت‌های مختلف چینی، آمریکایی و انگلیسی بیش از همه خودنمایی می‌کند.

در این راستا رضا حاجی‌پور نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ممنوعیت خرید واکسن کرونا از آمریکا و انگلیس، به فارس گفت: اگر واکسن فایزر خوب بود آمریکایی‌ها هیچ وقت آن را در اختیار ما قرار نمی‌دادند.

وی افزود: از سوی دیگر اگر واسکن فایزر و دیگر واکسن‌های آمریکایی و اروپایی تأثیر مثبت داشت اینقدر آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا در این کشورها بالا نبود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: ما در سال‌های اخیر با تحریم‌های شدیدی از سوی آمریکا چه در حوزه اقتصادی و چه در حوزه‌های دیگر و به ویژه در حوزه دارویی مواجه بودیم اگر آنها به دنبال کمک به ما بودند تحریم‌های دارویی را بر می‌داشتند نه اینکه واکسنی که در کشور خود آنها جواب نداده بخواهند روی ملت ما آزمایش کنند.

حاجی‌پور خاطرنشان کرد: البته ملت ما به خوبی نسبت به این فریب آمریکایی‌ها آگاه هستند و در این باره هرگز تحت تأثیر ظاهرسازی آنها قرار نخواهند گرفت.

وی افزود: علاوه بر این ملت ما تجربه برجام را هرگز فراموش نمی‌کنند که چگونه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها از انجام تعهداتشان در این توافق سر باز زدند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ همیشه باید یادمان باشد که دشمن همیشه کارش دشمنی کردن است و هیچ وقت بنایش بر این نیست که بخواهد خطری را از ما دور کند و همیشه درصدد ضربه زدن به ما است چه از طریق اقتصادی و چه از طریق مسائل بهداشتی و درمانی و ...

حاجی‌پور خاطرنشان کرد: امروز ایران جزو موفق‌ترین کشورها در کنترل و مهار بیماری کروناست و حرکت خوبی نیز در بحث ساخت تولید واکسن در کشور شروع شده و ان‌شاءالله شاهد موفقیت‌های خوبی در این زمینه خواهیم بود.

حاجی‌پور در پایان گفت: با همین مقایسه کلی در بحث تعداد مبتلایان و مرگ و میرهای ناشی از کرونا بین ایران و کشورهای اروپایی و آمریکا می‌توان میزان موفقیت هر یک را در مهار این بیماری دریافت چون کشور ما با وجود تحریم‌های شدید در حوزه‌های مختلف تا چه اندازه توانسته در این حوزه موفق عمل کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها