رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 530380

درخواست گراهام از رییس آتی سنا درباره ترامپ

ساعت24- لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه آمریکایی از چارلز شومر، رهبر بعدی اکثریت سنای آمریکا از حزب دموکرات خواستار برگزاری یک رای گیری به منظور کنار گذاشتن بند استیضاح دونالد ترامپ که چند روز پیش از سوی مجلس نمایندگان آمریکا مورد تصویب قرار گرفت، شد.

به گزارش پایگاه هیل، لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه آمریکایی در نامه‌ای به چارلز شومر گفت که این سناتور دموکرات نیویورک به دنبال "انتقام و تلافی جویی سیاسی" در اولین اقدامش به عنوان رهبر اکثریت این مجلس به جای شروع کردن "التیام ملی" است.

گراهام خاطرنشان کرد: "در حالی که معاون رئیس جمهور آمریکا و جمهوریخواهان سنا اقدامات مغایر با قانون اساسی را رد کردند، شما به دنبال تحمیل کردن آنچه که به نوبه خود یک اقدام دیگر مغایر با قانون اساسی در این ماجرای مفتضح است – محاکمه به جهت استیضاح رئیس جمهور سابق (ترامپ) – هستید."

اخیرا دموکراتهای مجلس نمایندگان آمریکا اقدام به ارائه و تصویب یک بند استیضاح علیه دونالد ترامپ از بابت "تحریک به شورش" در پی حمله اوباش حامی او به کنگره در اوایل ماه جاری میلادی کردند.

اکثر جمهوریخواهان کنگره استدلال کرده‌اند استیضاح و محکوم کردن دونالد ترامپ در پی محاکمه در سنا تنها باعث تشدید هر چه بیشتر اختلاف در آمریکا در زمان تهدیدات فزاینده مربوط به خشونت سیاسی در واشنگتن دی.سی و سراسر این کشور می‌شود.

گراهام در نامه‌اش به شومر نوشت: "اختیار استیضاح وجود دارد تا از کشور در مقابل آسیبی که یک رئیس جمهور روی کار ممکن است در صورت باقی ماندن در ریاست جمهوری به کشور وارد کند محافظت کند، نه این که با آن بعد از آنکه یک رئیس جمهور سمتش را ترک کرد، شکایتهای سیاسی رفع شود."

میچ مک‌کانل، رهبر فعلی اکثریت جمهوری‌خواه سنای آمریکا بر اساس گزارشها برای برگزاری یک محاکمه برای استیضاح در سنا حتی بعد از آنکه ترامپ ریاست جمهوری را ترک کند، اظهار تمایل کرده است.

گراهام که از ادعاهای اثبات نشده ترامپ درخصوص انتخابات "دزدیده شده" حمایت کرده بود، اظهار کرده بود که مانع تایید پیروزی جو بایدن در کالج الکترال نمی‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها