رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 530381

قطع گاز ویلاهای پرمصرف مناطق خوش آب و هوا

ساعت24-معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به مصرف بی رویه گاز در برخی مناطق خوش آب و هوای استان تهران از قطع گاز واحدهای ویلایی پرمصرف غیرضرور خبر داد.

عبدالرضا چراغعلی در جلسه کارگروه آلودگی هوا استان تهران با اشاره به افزایش مصرف گاز گفت: به دلیل کم هزینه بودن انرژی، در تعداد زیادی از ویلاها و خانه های ییلاقی در مناطق خوش آب و هوای استان تهران، شهرستان ها و استان های شمالی کشور، مصرف گاز شبانه روزی و در مواقع غیرضروری است؛ به همین سبب مصرف گاز در کشور به شدت افزایش یافته است.


وی افزود: طبق مصوبه شورای امنیت، در صورت عدم اصلاح روش مصرف گاز در این مناطق، طی مسیر قانونی نسبت به قطع این انشعابات در سطح کشور اقدام می شود.

وی ضمن گرامیداشت ۲۹ دی ماه سالروز هوای پاک با اشاره به ۱۲ روز هوای ناسالم در دی ماه افزود: از ابتدای این ماه شاهد هوای ویژه ای در سطح استان تهران بوده ایم؛ به طور کلی در سال های اخیر اقدامات تمامی دستگاه ها در این زمینه کافی نبوده است لذا موضوع آلودگی هوای استان باید با حساسیت بیشتری پیگیری شود.

چراغعلی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی تکالیف و وظایف خود در مورد قوانین هوای پاک را به تفکیک مشخص و اقدامات موثر خود را به طور خلاصه ذکر کنند و اگر اقدام موثری نداشته و در این زمینه موانعی داشته اند نیز گزارش دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در خاتمه بر ضرورت استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد ر زمینه رفع آلودگی هوا تاکید و خاطرنشان کرد: در راستای برطرف کردن چالش های پیش رو همه دستگاه ها و مسئولان باید باهم همکاری کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها