رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 530406

مقامات نظامی ترکیه وارد عراق شدند

ساعت24-وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه در یک سفر رسمی برای دیدار با مقامات عراقی وارد بغداد شدند.

laquo;حلوصی آکار» وزیر دفاع و «یاشار گولر» رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه پیش از ظهر امروز (دوشنبه) وارد فرودگاه بغداد شدند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، این هیأت نظامی ترکیه‌ای قرار است با مسئولان عراقی به ویژه «برهم صالح» رئیس‌جمهور، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر، «عثمان غانمی» وزیر کشور و «جمعه عناد سعدون» وزیر دفاع این کشور دیدار کنند.

طبق اعلام رسمی، «مبارزه با تروریسم» و «توسعه همکاری‌ها» مهم‌ترین مسائل مورد بحث در دیدار وزیر دفاع ترکیه با مسئولین عراقی خواهد بود.

عناد سعودی وزیر دفاع عراق در فرودگاه بغداد از این هیأت ترکیه‌ای استقبال کرد و پیش از نشست دو جانبه مراسم ویژه استقبال برگزار شد.

در تاریخ هفتم دی ماه نیز وزیر دفاع عراق به ترکیه رفته و با مقامات آنکارا دیدار کرده بود. مسأله حضور تروریست‌های پ.ک.ک در مناطق شمالی عراق و حملات «غیر قانونی» ترکیه به خاک این کشور، مهم‌ترین پرونده امنیتی در سال‌های گذشته میان آنکارا و بغداد بوده است.

در ۲۷ آذر ماه نیز مصطفی الکاظمی به ترکیه رفت و با اردوغان دیدار کرد. برخی منابع در آن زمان نوشتند که دو طرف گفت‌و‌گوهای ثمربخشی داشتند و در خصوص مسائل مختلف از جمله پ.ک.ک به تفاهم برسند

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها