رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 530483

هزاران گواتمالایی درراه مهاجرت به آمریکا

ساعت24- نیروهای امنیتی گواتمالا روز دوشنبه ۲۹ دی راه را بر کاروان صدها مهاجری که اغلب آنها از هندوراس مسیر ایالات متحده را در پیش گرفته‌اند، مسدود کردند.

an dir="RTL">دولت گواتمالا اعلام کرد، پس از آن که نیروهای امنیتی با باتون و سپرهای پلاستیکی در خارج از روستای وادو هندو، حدود ۵۵ کیلومتری مرزهای هندوراس و ال سالوادور، راه را به روی مهاجران بسته بودند، بعد از ساعت‌ها آن را باز کردند تا خودروها اجازه رفت و پیدا کنند.ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، نشان می‌دهد مهاجران که اغلب آنها کودکانی به همراه دارند، زیر نظر سربازها با کوله‌پشتی‌ها و چمدان‌های خود سوار اتوبوس‌هایی می‌شوند که آنها را به مرز هندوراس در منطقه ال فریدو بازگرداند.انتقال این گروه عظیم مهاجران آخرین تلاش دولتمردان گواتمالا برای ممانعت از حرکت این کاروان‌ محسوب می‌شود که به گفته مقامات گواتمالایی حدود ۸ هزار نفر را دربرمی‌گیرد.

حدود ۲ هزار نفر از این مهاجران یکشنبه شب پس از درگیری با نیروهای امنیتی گواتمالا در جاده مستقر شدند. به گفته شاهدان عینی، برخی از این مهاجران در حالی که نیروهای گواتمالایی تلاش می‌کردند آنها را جاده خارج کنند، زخمی شدند. شماری از آنها نیز به روستای وادو هندو بازگشتند تا بلکه بتوانند مسیرهای جایگزینی پیدا کنند.مقامات گواتمالا شامگاه یکشنبه اعلام کردند که از روز جمعه تا آن زمان بیش از هزار و ۵۰۰ مهاجر را به خانه‌هایشان که اغلب در هندوراس است، بازگردانده‌اند. حدود ۱۰۰ نفر از آنها نیز به ال سالوادور بازگردانده شده‌اند.این مهاجران می‌گویند که از فقر و بی‌قانونی در منطقه که به خاطر بیماری همه‌گیر ویروس کرونا بدتر نیز شده است، می‌گریزند. دو توفندی هم که ماه نوامبر منطقه را در هم کوبید به وخامت اوضاع مردم آنجا دامن زده است.

مهاجران تلاش می‌کنند که خود را به مکزیک و سپس به ایالات متحده برسانند. این نخستین کاروانی‌ست که سال ۲۰۲۱ راه آمریکا را در پیش گرفته است در حالی که جو بایدن روز چهارشنبه به طور رسمی سکان رهبری ایالات متحده را در دست می‌گیرد. آقای بایدن وعده داده که سیاست منعطف‌تری نسبت به مهاجران در قیاس با دونالد ترامپ داشته باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها