رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 530560

ربیعی : آمریکا به زودی فرصت تازه‌ای خواهد داشت

ساعت 24-سخنگوی دولت گفت: مسئولیت‌پذیری آمریکا و احترام به قوانین و تعهدات بین‌المللی یک خواست جهانی است. دولت جدید آمریکا نباید لگه ننگ دولت قبلی را به طور گزینشی جبران کند.

علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری خود با حضور خبرنگاران رسانه های مختلف گفت: فردا دولت شرور ترامپ به پایان راه خود خواهد رسید و آمریکا رئیس جمهور تازه ای خواهد داشت. رئیس جمهوری که فرصت دارد تا نماینده ای برای صدای بلند مردم آمریکا برای تغییر رویه هایی باشد که حداقل در چهار سال گذشته موجب تحقیر، آشفتگی و انزوای آمریکا شدند.

وی اضافه کرد: امروز مسئولیت پذیری آمریکا و احترام آن به قوانین و هنجارهای بین المللی یک خواست جهانی است. دولت جدید آمریکا نباید میراث و در واقع لکه ننگی که دولت پیشین به جا گذاشته را بطور گزینشی جبران کند.

اهم اظهارات او به نقل از فارس، مهر و ایرنا بخوانید:

* آمریکا بزودی فرصت تازه ای خواهد داشت که به جای عمل به وسوسه‌هایی که حاصل آن نقض گسترده حقوق بین الملل و جنایت علیه بشریت به شیوه هایی ظاهراً متمدنانه به بهای به خطر انداختن صلح و امنیت جهانی و منافع مردم ایران و آمریکاست، با نیت و عمل صادقانه، بی قید و شرط به تعهدات خود مطابق قطعنامه 2231 شورای امنیت بازگردد و افق های جدیدی را پیش روی مناسبات خود با ایران و جامعه جهانی ترسیم کند.

* این واقعیت تغییر نخواهد کرد که سیاست فشار حداکثری بر مردم ایران به رسوایی ماندگاری در تاریخ تبدیل شد؛ نه تنها برای آنهایی که متوهمانه درد و رنج بی سابقه ای را به مردم معصوم و بیگناه ما تحمیل کردند بلکه برای آنهایی در رسانه های فارسی و غیرفارسی زبان در خارج از کشور که بی شرمانه با دمیدن به این توحش مدرن، در تحمیل این درد و رنج سهیم شدند.

* مردم ما امروز و فردا می توانند منصفانه قضاوت کنند و سره را از ناسره سوا کنند؛ مردم عاملان و همدستان این جنایت سازمان یافته اقتصادی را نه فراموش می کنند و نه می بخشند. اما متاسفیم کسانی نیز در داخل بودند که به نام انتقاد از دولت و با چشم بستن به رفتارهای مجرمانه آمریکا و پیامدهای ویرانگر آن بر زندگی مردم، دولت را در خط مقدم این مبارزه بی امان تخریب کردند در حالیکه با حداقلی از انصاف می توانستند ببینند که نه تنها این دولت در سال های قبل از آوار شدن تحریم ها بر سر مردم ما، یکی از درخشان‌ترین دوره های رشد اقتصادی را مدیریت کرد بلکه حتی در همین دوره نیز در شرایطی که بسیاری انتظار ابرتورم را برای سال جاری داشتند، مانع از تحقق آن شد و این مدیریت اقتصادی درست در زمانی اتفاق افتاد که بحران غیرمنتظره ویروس کرونا بار مضاعفی بر گرده دولت تحمیل کرده بود.

*بدتر از آن میراث، تلاش برای استفاده از آن به عنوان ابزار فشار بر ملت هاست. مقاومت مردم ما تا امروز نباید جای شکی باقی گذاشته باشد که فشار و تحریم هرگز نمی تواند ما را وادار به تسلیم در برابر زیاده خواهی کند.

*{در پاسخ به این پرسش که فردا دولت آمریکا تغییر می‌کند، برخی از نزدیکان بایدن معتقدند او به برجام بر خواهد گشت آیا ایران به مذاکرات جدید تن خواهد داد، اظهار داشت: تمرکز ما بر روی برجام است و دولت آمریکا باید تعهدات خود را نسبت به برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ انجام دهد. ما هیچ پیامی از سوی تیم بایدن دریافت نکرده‌ایم.

*{ درباره بازار ارز و دست داشتن دولت در این بازار } این سوال افکار عمومی نیست؛ افکار عمومی از پایین آمدن قیمت ارز خوشحال هستند. تحریم یکی از دلایل افزایش قیمت ارز بوده است.

در حال تکمیل است ....

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها