رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 530566

یک فوتی و صدها مورد عوارض جانبی ناشی از تزریق واکسن کرونا در هند

ساعت24-گزارش یک مورد فوت و صدها مورد عوارض جانبی، نگرانی هایی را در مورد ایمنی واکسن های کروناویروس تولید شده در هند به همراه داشته است.

تردیدها در مورد ایمنی واکسن در حالی به قوت خود باقیست که هند از روز شنبه بزرگترین برنامه واکسیناسیون در جهان را آغاز کرد. گزارشها حاکی از فوت دستکم یک نفر و مشاهده ۴۴۷ مورد عوارض جانبی در میان ۲۲۴ هزار فرد تزریق کننده واکسن است.

واکسیناسیون در هند یک برنامه آزمایشی است که تعیین خواهد کرد آیا همه گیری در کشورهای در حال توسعه با واکسیناسیون قابل کنترل است یا خیر، اما ناظران چینی تردید دارند که آیا ۳۰۰ میلیون فرد آسیب پذیر در هند همانطور که برنامه ریزی شده می توانند تحت پوشش واکسیناسیون قرار گیرند و در عین حال سطح تضمین شده ای از ایمنی نیز حاصل شود؟

درحالیکه مقامات هند برنامه واکسیناسیون کروناویروس را از روز شنبه به طور گسترده آغاز کردند یک نفر از کادر درمان یک روز پس از تزریق واکسن جان خود را از دست داد هرچند پزشکان ارتباط مرگ این فرد با ایمنی واکسن را تایید نکرده اند.

بیش از ۲۲۴ هزار نفر طی دو روز واکسن کروناویروس را دریافت کرده که ۴۴۷ مورد عوارض جانبی گزارش شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از گلوبال تایمز، کووی‌شیلد (Covishield) و کواکسین (Covaxin) دو واکسن تایید شده در هند هستند که اولی ساخت شرکت زیست دارویی انگلیسی-سوئدی AstraZeneca و دانشگاه آکسفورد و دیگری تولید شرکت هندی Bharat Biotech است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها