رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 530605

پیشرفت ۶۵ درصدی مهندسی واحد فرآورش مرکزی آزادگان جنوبی

ساعت24-یک مقام مسئول گفت: بخش مهندسی واحد فرآورش مرکزی میدان نفتی آزادگان جنوبی بیش از ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به نقل از وزارت نفت، مسعودی، مدیرعامل شرکت ایرانی سازنده واحد فرآورش مرکزی نفت میدان آزادگان جنوبی گفت: با وجود شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن تاکنون بخش مهندسی بیش از ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه تا کنون ۶۵ درصد اسناد سفارش کالا و تجهیزات این پروژه نهایی شده است، ادامه داد: سفارش ۱۱ مورد کالا و تجهیزات پروژه تا کنون منعقد و عملیات پیش ساخت آنها آغاز شده است. در بخش عملیات اجرایی نیز پیمانکار شمع کوبی به عنوان اولین پیمانکار اجرایی واحد فرآورش مرکزی میدان آزادگان جنوبی و پیش نیاز سایر فعالیت‌های اجرایی کار خود را آغاز کرده و تاکنون بیش از ۳۵ درصد شمع‌های مورد نیاز پروژه ساخته و بیش از ۲۵ درصد شمع‌ها در محل سایت پروژه اجرا شده است. همچنین همزمان با فعالیت‌های شمع کوبی، عملیات خاکبرداری و احداث فوندانسیون های تجهیزات دیر تحویل نیز با سرعت در جریان است.

مسعودی ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر ۲۷۰ نفر در محل کارگاه پروژه در حال فعالیت هستند که بیش از ۷۷ درصد آنها را نفرات بومی تشکیل می‌دهند.

این مقام مسئول همچنین از برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار احداث ساختمان‌های صنعتی و غیر صنعتی، ساخت مخازن و ساخت و نصب اسکلت فلزی خبر داد و گفت: پیمانکاران مربوطه بزودی کار خود را آغاز می‌کنند. تاکید ما بر حمایت از توان تولید و ساخت داخل است و تا کنون کلیه ۲۶ قرارداد منعقد شده در این پروژه به طور کامل با مشاوران، تأمین کنندگان کالا و تجهیزات و پیمانکاران اجرایی داخلی منعقد شده است و تلاش بر این است که تمام فعالیت‌های این پروژه بر اساس قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی انجام شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها