رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 530640

پیام خداحافظی ترامپ : تنها رییس جمهوری ام که جنگی را شروع نکردم

ساعت 24 –"من به خصوص افتخار می کنم بعد از چند دهه اولین رئیس جمهور بودم که هیچ جنگ تازه ای را شروع نکرده است.ما خلافت داعش را نیست و نابود کردیم و به زندگی فلاکت بار بنیانگذار و رهبر آن البغدادی پایان دادیم. "

ترامپ و پوتین
dir="RTL">این بخشی از پیام خداحافظی ترامپ بود . دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در آخرین روز کاری خود در پیام خداحافظی خود اضافه کرد: "ما همان کاری را انجام دادیم که آمده بودیم بکنیم - و خیلی کارهای بیشتر. من به استقبال نبردهای سخت، شدیدترین جنگ ها، سخت ترین انتخاب ها رفتم - چون برای این انتخاب شده بودم."او اخطار داد که "بزرگترین خطری" که کشور اکنون با آن روبروست "از میان رفتن اعتماد به عظمت ملی است."از سوی دیگر میچ مکانل رهبر جمهوری خواهان سنا گفته است حمله روز ششم ژانویه به کنگره آمریکا به تشویق آقای ترامپ انجام شد.

آقای مکانل که از روز ۲۰ ژانویه رهبری اکثریت سنا را واگذار خواهد کرد در سخنانی در صحن مجلس سنا گفت: "دروغ به خورد اوباش داده شده بود."او افزود: "رئیس جمهور و سایر افراد قدرتمند آنها را تحریک کردند، و سعی کردند با ارعاب و خشونت مانع اجرای فرآیندهای مشخصی (فرآیند تایید انتخابات) در قوه اول دولت فدرال شوند، فرآیندی که برایشان ناخوشایند بود."چاک شومر رهبر دمکرات ها در سنا هم روز سه شنبه دونالد ترامپ را "تهدیدی برای نظم قانون اساسی، چه در قدرت باشد چه نباشد" توصیف کرد شومر گفت که اگر رئیس جمهور آمریکا در جریان محاکمه استیضاح در سنا گناهکار شناخته شود، برای محروم کردن او از شرکت مجدد در انتخابات ریاست جمهوری رای‌گیری خواهد شد.او گفت: "شورش‌گران، اغتشاش‌گران، برتری جویان سفیدپوست و تروریست های داخلی سعی کردند مانع انتقال قدرت شوند. فردی که آنها را تحریک کرد کسی نبود به جز رئیس جمهور ایالات متحده." شومر روز چهارشنبه پست رهبری اکثریت سنا را از سناتور مکانل تحویل خواهد گرفت که بعد از پیروزی دمکرات ها در دو کرسی سنا از ایالت جورجیا در روز ۵ ژانویه است.صد کرسی سنا اکنون به طور مساوی میان دو حزب تقسیم شده اما کامالا هریس، معاون منتخب رئیس جمهور، حق رای دارد که اکثریت را به دمکرات ها می دهد. مجلس نمایندگان آمریکا چهاشنبه هفته پیش آقای ترامپ را در ارتباط با یورش ششم ژانویه به کنگره به اتهام "تشویق به شورش" استیضاح کرد. در اقدامی کم سابقه ده عضو جمهوری خواه از جمله لیز چِینی مقام سوم حزب جمهوری خواه در مجلس نمایندگان هم به استیضاح او رای دادند.رامپ که جمهوری خواه است اکنون در سنا با محاکمه روبروست و اگر محکوم شود ممکن است برای همیشه از امکان شرکت در انتخابات محروم شود.مجلس نمایندگان بار پیش روز ۱۸ دسامبر ۲۰۱۹ آقای ترامپ را با دو اتهام سوءاستفاده از قدرت و کارشکنی علیه کنگره استیضاح کرده بود. آقای ترامپ متهم بود به اوکراین فشار آورده درباره رقیب سیاسی او جو بایدن تحقیق کند. با این حال مجلس سنا دو هفته بعد به تبرئه او رای داد.آ ترامپ در روز ششم ژانویه در جمع هوادارانش در واشنگتن بار دیگر نتیجه انتخابات را زیر سوال برد و از آنها خواست به طرف کنگره راهپیمایی کنند. پس از آن بود که آنها به زور وارد کنگره شدند. در نتیجه قانونگذاران مجبور شدند روند تایید نهایی نتایج انتخابات را معلق کنند و به پناهگاه بروند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها