رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 530740

ادعای تازه عربستان همزمان با رویکار آمدن دولت بایدن

ساعت24- دولت سعودی ادعا کرد که ریاض در تلاش به منظور دستیابی به امنیت و ثبات در منطقه و حمایت از راه‌حل‌های سیاسی برای پایان دادن به بحران یمن، سوریه و لیبی است.

خبرگزاری دولتی عربستان «واس» امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که هیئت دولت این کشور در جلسه هفتگی دیروز خود به بحث و بررسی مسایل مهم منطقه از جمله یمن پرداخته است. این ادعای سعودیها درحالی صورت می‌گیرد که با وجود درخواست‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای حل سیاسی بحران یمن، ریاض همچنان به حملاتش علیه مردم این کشور ادامه می‌دهد.

در این جلسه که به ریاست شاه سعودی برگزار شد، عنوان شده که ریاض بر تحقق امنیت و ثبات در منطقه و حمایت از راه‌حل‌های سیاسی جهت حل بحران در یمن، سوریه و لیبی تأکید دارد.

این ادعای عربستان درباره حل سیاسی بحران سوریه، یمن و لیبی در حالی مطرح شده که این کشور چند سالی است در کشورهای نامبرده به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم، دخالت نظامی دارد.

دخالت نظامی عربستان در هر یک از این سه کشور بویژه یمن از یک سو و مانع‌تراشی‌ ریاض برای حل سیاسی و شروع مذاکرات حل بحران در این کشورها و بی‌پاسخ گذاشتن به درخواست‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به منظور انجام گفت‌وگوها از سوی دیگر، باعث جلوگیری از تحقق ثبات و امنیت در منطقه شده است.

در بیانیه‌ای که در پایان نشست دیروز هیئت دولت سعودی صادر شد، بر ضرورت دستیابی به راه‌حل عادلانه و جامع موضوع فلسطین بر اساس قوانین بین‌المللی و اهمیت از سرگیری مذاکرات بین دو طرف به منظور تحقق صلح و ثبات منطقه نیز تأکید شده است.

بیانیه هیئت دولت سعودی در حالی از موضوع فلسطین سخن به میان آورده که ولیعهد جوان و جاه‌طلب این کشور بارها به صورت مخفیانه با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار داشته و درباره عادی‌سازی روابط ریاض و تل آویو مذاکره کرده است. «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی بارها مستقیما آرمان فلسطین را زیر پا گذاشته و به آن پشت کرده است.

عربستان همچنین از فروردین سال ۹۴ با تشکیل یک ائتلاف از چند کشور عربی و حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی حملات علیه مردم فقیر و مسلمان یمن را آغار کرده و تاکنون در نتیحه این حملات به رغم کشته شدن دهها هزار زن و کودک یمنی ادامه می‌دهد. از سوی دیگر ریاض یکی از تامین کننده منابع مالی گروههای تروریستی در سوریه است که علیه دولت قانونی دمشق جنگی دوازده ساله به راه انداخته‌اند.

عربستان در کنار مصر و امارات از حامیان اصلی «خلیفه حفتر» ژنرال بازنشسته ارتش لیبی است که دولتی در شرق این کشور ایجاد کرده و با دولت مستقر در طرابلس که مورد حمایت سازمان ملل قرار دارد، برای تسلط بر لیبی می‌جنگد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها