رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 530749

مینیمالیسم در طراحی داخلی: کمتر، بیشتر است!

رپورتاژ تبلیغی / اگر از شلوغی اطرافتان خسته شده‌اید و به سرتان زده دکوراسیون خانه‌تان را تغییر دهید. این مقاله راهنمایی قدم‌به‌قدم برای طراحی داخلی به سبک مینیمالیسم ارائه می‌کند و مناسب شما است.

dir="RTL" style="text-align:justify">برای اینکه بتوانید مینیمالیسم را به زندگیتان بیاورید باید ابتدا فلسفۀ پشت آن را درک کنید. مینیمالیسم در کمال سادگی، فراوانی را نشان می‌دهد و زاویۀ نگاه شما را به زندگی و جهان تغییر می‌دهد. مینیمالیسم می‌گوید وسایل کمتر مساوی با زندگی بیشتر است، زمان ارزش بیشتری از پول دارد. آیا شما این‌طور فکر نمی‌کنید که آزادی در سادگی نهفته است؟

در این مقاله از عناصر طراحی مینیمالیسم می‌گوییم و یک راهنمای قدم ‌به‌ قدم برای تغییر دکوراسیون منزلتان به فضایی مینیمال ارائه می‌دهیم.

چرا از مینیمالیسم در معماری داخلی استفاده می‌شود؟

فشارهای مداوم ناشی از زندگی شخصی و شغلی در جهان شلوغ قرن 21، باعث شده است که خانه به مثابه پناهگاهی برای انسان‌هایی که تمام روز در جنگ با دنیای بیرون بوده‌اند، تبدیل شود.

یک خانه که به سبک مینیمالیسم طراحی شده، در تضاد با سروصدای بیرون است و باعث آرامش ذهن می‌شود. شما در یک فضای خلوت بهتر می‌توانید تمرکز کنید، از طرفی هم خانۀ مینیمال شما وسایل کمتری برای تمیزکردن دارد، در نتیجه زمان کمتری از شما می‌گیرد و می‌توانید همان وقت را صرف کارهای دیگرتان بکنید، این دقیقا همان مفهوم کمتر بیشتر را دارد.

یک خانۀ مینیمالیستی حداقل وسایل و مبلمان را دارد، اما هنر معماری داخلی این است که هم‌زمان سرد و ناتمام به نظر نمی‌رسد.

حالا که تصمیم گرفته‌اید دکوراسیون منزلتان را تغییر دهید، نیاز دارید در میان روزهای شلوغتان زمانی برای آن فراهم کنید، بنابراین می‌توانید بخشی از کارهایتان را برون‌سپاری کنید.

البته برای اینکه خیالتان از بابت کیفیت و درست‌انجام‌شدن کارهایتان راحت باشد، باید از افرادی متخصص و قابل اعتماد استفاده کنید. قصد داریم جمعی از این افراد حرفه‌ای را به شما معرفی کنیم: ترنسیس یک پلتفرم ترجمۀ آنلاین است که در دامنۀ گسترده‌ای از مقالات تخصصی و اخبار گرفته تا کتاب‌های خارجی و در انواع قالب‌های محتوایی (متنی و ویدئویی) سفارش ترجمه می‌پذیرد. می‌توانید با خیال راحت ترجمه متن فارسی به انگلیسی خود را به ترنسیس بسپارید.

عناصر طراحی مینیمالیستی

1. الگوها

در طراحی مینمال طرح‌ها جایگاه کم‌رنگی دارند و باید بیشتر از طرح‌های ساده، مونوکروم و طیف‌های مختلف یک‌رنگ و رنگ‌های نزدیک به هم استفاده کنید. این فضای ساده و تمیز فضای مدرن‌تری به شما می‌دهد.

2. پالت رنگ

یکی از عناصر مهم طراحی به سبک مینیمالیسم استفاده از یک پالت رنگی منسجم و رنگ‌های خنک، ساده و خنثی است. می‌توانید پالت رنگ‌ مینیمال را در تصویر زیر ببینید.

3. سطح‌ها و بافت‌ها

از آنجایی که در طراحی مینیمالیستی از طرح‌های زیادی استفاده نمی‌کنیم و همینطور رنگ‌های پالت شما بولد نیستند، برای ایجاد یک جریان بصری از بافت‌ها استفاده کنید. می‌توانید از سطوح مات و یا براق استفاده کنید. بافت طبیعی و منحصربه‌فرد چوب، سنگ و فلزات می‌توانند در عین حفظ سادگی و همین‌طور تناژ رنگی، زیبایی ایجاد کنند.

4. مواد

در یک دکوراسیون مینیمالسیتی در کنار مدرن‌بودن باید انرژی‌های طبیعی و جنبه‌های طبیعت را هم در فضایتان داشته باشید. بنابراین از همه مواد می‌توانید استفاده کنید: سرامیک، سنگ، چوب، فلزات و شیشه‌ و ...

البته سعی کنید در دکوراسیون منزلتان هماهنگی را در استفاده از این مواد حفظ کنید.

5. فرم‌ها

در طراحی مینیمال باید از فرم‌های ساده و خط‌های تمیز استفاده کنید. معمولا در هر بخش از فضای خانه باید یک وسیله به کمک سایر وسایل برجسته شود، این دقیقا از فلسفۀ مینیمالیسم می‌آید.

راهنمای قدم ‌به ‌قدم طراحی فضاها به سبک مینیمالیسم

برای تغییر سبک دکوراسیون منزلتان یک برنامه داشته باشید، اتاق به اتاق پیش بروید و به خودتان فرصت بدهید تا روح مینیمالیست شما کم‌کم بالغ شود.

قدم اول: عملیات پاکسازی را آغاز کنید

کلید اصلی در طراحی به سبک مینیمالِ حداقل، وسایل است؛ بنابراین، اولین قدم برای داشتن یک فضای مینیمال پاکسازی خانه از وسایل غیرضروری است. همه‌جا را به خوبی اسکن کنید تا بفهمید باید از کجا شروع کنید. چیزهایی که برای شما کارایی ندارند از اطرافتان جمع کنید و حالا یک بوم خالی برای کشیدن نقاشی خودتان دارید.

قدم دوم: فضا را باز کنید

معماری داخلی منزل شما شخصیت و داستان شما را نشان می‎دهد، روح شما در تک‌تک وسایل خانه‌تان منعکس می‌شود؛ بنابراین، در اطراف وسایل منزلتان فضاهای خالی ایجاد کنید. این فضا به هر یک از مبلمان شما اجازۀ ابراز وجود می‌دهد و دیگر وسایل در یک کلِ مبهم و شلوغ گم نیستند.

قدم سوم: از وسایل باکیفیت استفاده کنید

اصول مینیمالیسم به شما می‌گوید از وسایل کمتر اما باکیفیت استفاده کنید، تا لازم نباشد برای یک وسیله چندین بار هزینه کنید. به علاوه گفتیم که در طراحی مینیمال، هر یک از مبلمان هویت دارند؛ بنابراین، لازم است هر کدام از آن‌ها زیبا و باکیفیت باشند.

خوب است کسب‌وکارهایی که خدمات باکیفیت ارائه می‌دهند را به یکدیگر معرفی کنیم تا همۀ ما بتوانیم‌ از این کیفیت بهره ببریم. اگر بخواهیم یک دلیل برای اینکه چرا بهتر است ترجمۀ متون تخصصیتان را به ترنسیس بسپارید بیاوریم، می‌گوییم: چون کیفیت مهم است!

ترجمۀ متون تخصصی کار هر کسی نیست؛ برای مثال: معماری ترکیبی از هنر، هندسه، تکنولوژی و فرهنگ است؛ در نتیجه واضح است که ترجمه متون معماری به چه میزان از مهارت و تسلط بر فنون ترجمه و صد البته معماری نیاز دارد، بنابراین ترجمه معماری خود را به ترنسیس بسپارید. روی لینک کلیک کنید و نمونۀ ترجمۀ معماری ترنسیس را ببینید.

قدم چهارم: همه‌چیز را ذخیره کنید

سعی کنید بیشترین وسایل را در کمدها قرار دهید و همه‌چیز را جمع‌وجور کنید. جعبه‌های داخل مبل، شلف‌ها، قفسه‌های داخل دیوار و تختخواب‌های دارای فضای ذخیره‌سازی به شما در این کار کمک می‌کنند.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها