رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 530812

همتی شگفت‌انگیز واعدادی که ارایه کرد

ساعت 24 - همه کسانی که به اقتصاد سیاسی ایران به هر دلیل علاقه دارند و اخبار و گزارش‌های ارسالی از سوی رسانه‌ها و به نقل از مدیران و فعالان اقتصادی را دنبال می‌کنند، روز سه‌شنبه آخرین روز دی‌ماه ۱۳۹۹ را با شنیدن و خواندن خبرهای شگفت‌انگیزی دنبال کردند که از صبح زود در اتاق بازرگانی تهران شروع شد و در ساعت‌های پایانی شب در تلویزیون ایران ادامه پیدا کرد.

همتی
dir="RTL">آن‌که شگفت‌انگیزترین تحلیل‌ها را از اقتصاد ایران با حضور در برنامه عیار که از شبکه افق پخش می‌شد ارائه کرد و درجه بالای تدبیر و کارآمدی خود را به رخ شهروندان کشید و مردم را مدیون خود و سازمانش کرد عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی بود. او که چند روز پیش هم از سیاستمداران خواسته بود افتخار ارزان شدن دلار را با او شریک نشوند گفت: «می‌دانم فشار روی مردم زیاد است و طبقات پایین خیلی سختی می‌کشند اما هدف ما جلوگیری از ابرتورم بالای ۱۲۰ درصد بود که خوشبختانه محقق شد. در سال ۹۷ که قیمت دلار ۱۹ هزار تومان شده بود،‌ خیلی‌ها به ما می‌گفتند «حرص نخور، نمی‌توانی جلوی بازار را بگیری» و پیش‌بینی دلار ۴۰ تا ۵۰ هزار تومانی را در همان سال مطرح می‌کردند ولی ما جلوی آن را گرفتیم و در یک بازه طولانی دلار را نزدیک ۱۱ هزار تومان متوقف کردیم. اگر جلوی بسیاری از زیاده‌خواهی‌ها و پول‌پاشی‌ها را نمی‌گرفتیم، تورم بسیار شدیدی را لمس می‌کردیم به‌طوری که دلار بالای ۵۰ هزار تومان و تورم فراتر از ۱۲۰ تا ۱۵۰ درصد پیش می‌رفت.

تا این ساعت که نوشته حاضر تهیه می‌شد، ندیدیم کسی بخواهد به این تحلیل‌های شگفت‌انگیز و اعجاب‌آور اقتصاد ایران جواب دهد که نشان می‌دهد احتمالا کسی این تحلیل را جدی نگرفته است. درباره این داوری‌های شگفت‌انگیز باید پرسید رییس بانک مرکزی عدد تورم ۱۵۰ درصدی را از کدام پژوهش علمی کارشناسانه و از کدام پژوهشکده گرفته است. ریاست محترم بانک مرکزی انگار فراموش کرده است روزی که ایشان سکان بانک مرکزی را در دست گرفت میانگین قیمت هر دلار آمریکا در سه ماه پیش از آن نزدیک به پنج هزار تومان بود و دلار در دوران ریاست وی به ۱۹ هزار تومان رسید و در دوران ریاست وی است که دلار به قول ایشان ۱۱هزار تومانی به ۳۲ هزار تومان و میانگین ۲۵ هزار تومان می‌رسد. شهروندان ایرانی باید خدای را سپاس گویند که در این برهه از دوران سخت کسی بوده و هست که از ارزش پول ملی صیانت کرده و اجازه نداده است نرخ تورم به ۱۵۰ درصد برسد و ایران مثل ونزوئلا شود. در همین جا از ریاست بانک مرکزی در خواست می‌کنم بخشی از سیاستهای شگفت انگیزی که راه را بر بدبخت شدن ایرانیان بست را با زبان ساده برای مردم و با زبان کارشناسی به شهروندان متخصص و فعال اقتصادی توضیح دهند. در دوره‌ای که اقتصاددانان و فعالان اقتصادی آنقدر در خود فروتپیده اند که جان ندارند و حال ندارند در پاسخ به این تحلیل از مرد شگفتی آفرین اقتصاد ایران چیزی بگویند انتظار می‌رود بازهم سخنان اعجاب آور شنیده شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها