رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 530866

بازارگرمی برای ستاره افول کرده؛ آقای ترابی دقت کن!

ساعت 24-شکی در این قضیه نیست که مهدی ترابی با وسوسه مدیر برنامه‌هایش پرسپولیس را ترک کرد و راهی یک تیم درجه دو در قطر شد. پول بیشتر و امکانات جذاب‌تر بر بینش فوتبالی ترابی تاثیرگذار شد و او تیمش را در آستانه لیگ قهرمانان آسیا تنها گذاشت. حالا و با گذشت ۶ ماه دوباره به نظر می‌رسد همان شرایط در حال تکرار شدن است

آن‌طور که مشخص شده باشگاه العربی قطر دیگر مهدی ترابی را نمی‌خواهد و قصد دارد با خارج کردن نام بازیکن ایرانی از فهرست خود، یوسف المساکنی تونسی را به خدمت بگیرد. این یعنی پایان کار فوق ستاره فصل پیش لیگ برتر ایران در لیگ ستارگان قطر در عرض یک نیم فصل. حالا مهدی ترابی قرار است به ایران برگردد و دوباره در یک تیم لیگ برتری به فوتبالش ادامه دهد. بازیکنی که گفته می‌شد کمترین استحقاقش بازی در اروپاست.

شکی در این قضیه نیست که مهدی ترابی با وسوسه مدیر برنامه‌هایش پرسپولیس را ترک کرد و راهی یک تیم درجه دو در قطر شد. پول بیشتر و امکانات جذاب‌تر بر بینش فوتبالی ترابی تاثیرگذار شد و او تیمش را در آستانه لیگ قهرمانان آسیا تنها گذاشت. حالا و با گذشت ۶ ماه دوباره به نظر می‌رسد همان شرایط در حال تکرار شدن است. مدیر برنامه‌های ترابی به وسیله بازو‌های رسانه‌ای که در ایران دارد هنوز قرارداد مهدی با العربی فسخ نشده در ایران آستین‌ها را بالا زده و شروع به بازارگرمی کرده است.

ابتدا خبر رسید که پرسپولیس خواهان بازگشت ترابی است. بعد گفته شد ۳ تیم لیگ برتری که یکی از آن‌ها حاضر است مبلغ دلاری پرداخت کند به دنبال جذب مهاجم فصل گذشته سرخ‌هاست. ساعاتی بعد تیم‌های خواهان ترابی از مرز‌های ایران عبور کردند و به کشور‌های ترکیه و قطر رسیدند. تیتر «یک باشگاه در سوپرلیگ ترکیه و یک تیم قطری خواهان جذب ترابی هستند» همان موقع زده شد. معلوم نیست اگر ترابی بازیکنی است که اینقدر خواهان دارد چرا یک تیم درجه دوی قطری می‌خواهد او را از لیستش خارج کند؟ چرا هیچ‌کدام از این تیم‌های خواهان به جز پرسپولیس اسم ندارند؟ چرا تیم‌های خارجی وقتی ترابی در اوج بود پا پیش نگذاشتند و حالا که افول کرده، می‌خواهند او را به خدمت بگیرند؟

انتظار می‌رفت ترابی با اتفاقاتی که در ابتدای فصل برایش رخ داد، کمی معقول‌تر و فوتبالی‌تر به قضایا نگاه کند. با این حال تیتر رسانه‌ها و افزایش شایعات و سکوت او نشان می‌دهد در همچنان روی پاشنه سابق می‌چرخد. بالا بردن قیمت با جار و جنجال و بعد رفتن به تیمی که صرفا پول بیشتری می‌دهد، هدفی است که ترابی و مدیر برنامه‌هایش دنبال می‌کنند.

این در حالی است که مهدی ترابی باید بداند که سپردن اختیارش به دست ایجنت‌ها و دلال‌ها که تنها هدف‌شان درآمدزایی بیشتر است هیچ کمکی به رشد فوتبالش نمی‌کند. بحثی در این نیست که ترابی باید به اندازه استحقاقش پول بگیرد، ولی چیده شدن تمام مناسبات بر مبنای همین یک اصل، سرنوشتی جز آنچه در العربی برای ترابی رخ داد به بار نخواهد آورد. مهدی ترابی در حال حاضر ۲۷ ساله است و قطعا یک اشتباه دیگر در انتخاب تیم، فوتبال او را برای همیشه تمام خواهد کرد.

منبع: روزنامه اعتماد

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها