رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 531091

جاذبه های دیدنی در کشور گرجستان را از دست ندهید

رپورتاژ تبلیغی / کشور زیبا و تاریخی گرجستان یکی از قطب های گردشگری در منطقه قفقاز است که با پیشرفت های چشمگیر در صنعت توریسم و گردشگری به خصوص در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است . تفلیس پایتخت زیبای گرجستان و یکی از پر جمعیت ترین شهرهای آن است و اغلب گردشگران ابتدا به این شهر و سپس به نقاط دیگر این کشور سفر می کنند . در کنار تفلیس شهر زیبای باتومی نیز دارای جاذبه های تفریحی فراوانی است که به خصوص در ماههای گرم سال میزبان هزاران مسافر از سراسر دنیاست .

!--[if gte mso 9]>

در ابتدا اطلاعات مختصری از کشور گرجستان را در اختیارتان قرار می دهیم تا اگر قصد سفر به این کشور زیبا را دارید ، تا حدودی آن را بشناسید . در سال‌های اخیر، اقتصاد این کشور توسط اتحادیه اروپا پشتیبانی می‌شود و به همین علت گرجستان دارای چشم انداز روشنی در اقتصاد و توسعه صنعت توریسم است . و نیز مکان مناسبی برای سرمایه ‌گذار در عرصه های مختلف است .

اما در خصوص شرایط زندگی در گرجستان باید بدانید شرایط مهاجرت و یا زندگی در این کشور آنقدرها هم شرایط ساده و ایده آل نیست . در کشور گرجستان کار به وفور یافت نمی‌شود و یا اگر نیز یافت شود شرایط خاص خود را داشته و یکی از الزامات آن تسلط به زبان های گرجی و یا روسی است و نیروی کار خارجی زیادی در و باید گفت میزان حقوق و دستمزد در کشور گرجستان چندان چشمگیر و ایده آل نیست .

شهر تفلیس

شهر تفلیس پایتخت گرجستان و تور گرجستان ، و یکی از دیدنی ترین شهر های منطقه قفقاز است و از آن به عنوان سرزمینی اصیل و کهن نامبرده می شود . این شهر در مسیر جاده ابریشم قرار داشته و از این رو از گذشته تا به امروز مورد توجه قرار داشته و نتیجه آن ، پدید آمدن آثار تاریخی متنوع و باشکوه در این شهر است که تعداد زیادی از آنها را کلیساها و صومعه ها تشکیل می دهند که قدمت برخی از آنها به قرون وسطی و قرن ها پیش باز می گردد .

قبل از اینکه به معرفی جاذبه های دیدنی شهر تفلیس بپردازیم ، بهتر است اطلاعاتی از تفلیس داشته باشیم . پس در ادامه همراهمان باشید .

تفلیس پایتخت و بزرگترین شهر کشور گرجستان است که تاریخی هزاران ساله دارد و به واسطه دارا بودن چشمه های آب گرم فراوان به این نام مشهور شده است . تلفظ گرجی تفلیس، Tbilisi به معنی دارنده چشمه آب گرم است . و وجود همین چشمه های آب گرم سبب شهرت و شکل گیری هسته این شهر شده است . از نظر تاریخی ، شهر تفلیس در قرن پنجم میلادی توسط شاه واختانگ یکم بنا شده است . و هم اکنون جمعیتی بالغ بر دو میلیون نفر در این جا زندگی می‌کنند که بیش از نود و پنج درصد آنها مسیحی و جمعیتی نا چیزی را مسلمان تشکیل می دهند . زبان رسمیو واحد پول این کشور لاری گرجی (GEL) است . در ادامه باید افزود این شهر از نظر اختلاف ساعت حدودا سی دقیقه عقب‌تر از ایران است و پرواز تهران-تفلیس حدود یک ساعت و سی دقیقه به طول می‌ انجامد .

به گزارش سفر باتو ، شهر تفلیس تابستانها دارای آب و هوای نسبتا گرم و مرطوب و در زمستان ‌ها هوایی نسبتا سرد دارد .

جاذبه های دیدنی در شهر تفلیس

کارتلیس ددا یا مجسمه مادر

در ابتدا به سراغ یکی از زیباترین نمادهای این شهر می رویم که بر فراز ارتفاعات سولالاکی قرار گرفته و گویی با کاسه ای که در دست دارد به مهمانان خوش آمد می گوید و با شمشیری که در دست دارد به دشمنان زهر چشم نشان می دهد . این بنا در منطقه ای از شهر قرار دارد که شما در هر نقطه‌ از شهر تفلیس که بایستید کارتلیس ددا را می ‌بینید .

این تندیس بیست متر ارتفاع دارد و از آلومینیوم ساخته شده است . و ساخت آن در سال 1958 میلادی و به مناسبت جشن هزار و پانصد سالگی شهر تفلیس انجام شد .

پل صلح تفلیس

این سازه زیبا یکصد و پنجاه متر طول دارد و بر روی رود کر ساخته شده تا دو سر شهر تفلیس را به یکدیگر متصل نماید . برای تزئین و جلوه بیشتر این سازه بیش از شش هزار لامپ LED در آن کار گذاشته شده که زیبایی آن را چندین برابر نموده است . و کمی قبل از غروب آفتاب روشن می‌شوند و انعکاس بسیار زیبایی بر روی آب دارند . در اطراف این منطقه کافه ها و رستوران های متنوعی را می بینید که محل مناسبی برای رفع گرسنگی و لذت از محیط زیبای پیرامون هستند و معمولا کنسرت ها و نوازندگان خیابانی را می بینید که شور و هیجان را چندین برابر نموده اند و فضایی رمانتیک را پدید آورده اند و شبی یباد ماندنی را برایتان رقم خواهند زد .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها