رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 531166

تحلیف بایدن باعث ابتلای صدها عضو گارد ملی به کرونا شد

ساعت 24-خبرگزاری رویترز از مثبت‌ شدن آزمایش کرونای صدها نفر از اعضای گارد ملی آمریکا در مراسم تحلیف جو بایدن خبر داد؛ این درحالی است که تاکنون آزمایش کرونای ۲۰۰ نفر این افراد تایید شده است.

خبرگزاری رویترز از مثبت‌ شدن آزمایش کرونای صدها نفر از اعضای گارد ملی آمریکا در مراسم تحلیف جو بایدن خبر داد؛ این درحالی است که تاکنون آزمایش کرونای ۲۰۰ نفر این افراد تایید شده است.

به نقل از این خبرگزاری، یک مقام دولت آمریکا که نخواست نامش فاش شود، افزود: تعداد نیروهای گارد ملی که آزمایش کرونای آنها مثبت شده ممکن است در رزوهای آینده بیشتر شود. زیرا به گفته وی این میزان تنها بخش کوچکی از ۲۵ هزار سربازی است که در چند روز گذشته در واشنگتن مستقر شده اند.

در پی یورش ۶ ژانویه (۱۷ دی) حامیان «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا به ساختمان کنگره، دولت ایالات متحده اقدامات امنیتی بی سابقه ای از جمله نصب سیم خاردار و گشت بازرسی در این شهر اعمال کرد.

براساس گزارش ها، آمریکا با بیش از ۲۵ میلیون و ۳۹۰ هزار نفر مبتلا به کرونا و بالغ بر ۴۲۴ هزار و ۱۷۷ درگذشته همچنان رتبه نخست میزان ابتلا و مرگ و میر کرونایی را دارد. همزمان این کشور روز پنج شنبه هفته گذشته برای دومین روز متوالی شاهد جانباختگان روزانه چهار هزار نفر در اثر کووید-۱۹ بود.

گارد ملی در بیانیه ای اعلام کرده است که در خصوص موارد مبتلا به ویروس کرونا صحبتی نمی کند، اما پرسنل طبق دستورالعمل های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) اقدامات پیشگیرانه را انجام می دهند.

از سوی دیگر ارتش ایالات متحده هم گفته است که مقدمات بازگشت هزاران سرباز به خانه در حال انجام است و انتظار می رود حدود ۱۵ هزار سرباز ظرف پنج تا ۱۰ روز آینده واشنگتن را ترک کنند. هرچند تا پایان ماه جاری میلادی انتظار می رود دستکم هفت هزار پرسنل گاردملی در واشنگتن باقی بمانند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها