رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 531202

ادامه تحرکات ضد ترکیه‌ای پاریس| فرانسه به یونان جنگنده رافائل میفروشد

ساعت24-رسانه‌های غربی گزارش دادند، وزیر دفاع فرانسه قرارداد فروش ۱۸ جت جنگنده «رافائل» به یونان را روز دوشنبه در سفر به آتن امضا می‌کند.

به رغم نامه‌نگاری‌ اخیر رئیس‌جمهور فرانسه با همتای ترکیه‌ای به منظور رفع تنش‌ها در روابط این دو کشور، رسانه‌ها از قصد پاریس برای فروش جنگنده‌های رافائل به آتن خبر می‌دهند.

رسانه‌های غربی از قبیل «گریک سیتی تایمز» یونان خبر دادند که «فلورنس پارلی» وزیر دفاع فرانسه برای انعقاد قرارداد فروش ۱۸ جت جنگنده‌ رافائل به یونان سفر می‌کند.

طبق این گزارش‌ها، سفر روز دوشنبه هفته جاری وزیر دفاع فرانسه به پایتخت یونان به منظور «تقویت روابط دو جانبه» پاریس و آتن انجام می‌گیرد.

نمایندگان پارلمان یونان پیش از این جنگنده موافقت این نهاد قانونگذاری را برای خرید ۶ فروند جدید و ۱۲ فروند جنگنده دست دوم به ارزش کلی ۳.۰۴ میلیارد دلار اعلام کرده بودند.

تدارک آتن برای خرید این جنگنده‌های نظامی در حالی انجام می‌شود که طی ماه‌های اخیر تنش‌های یونان و ترکیه بر سر منطقه شرق مدیترانه به شدت افزایش یافت و فرانسه هم به شدت از مواضع یونان حمایت کرد.

تحرکات تازه فرانسه برای تقویت توان نظامی یونان بعد از آن صورت گرفته که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه اخیرا با «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای نامه نگاری کرد و مدعی شد، پاریس درصدد کاستن از تنش‌ها در روابط با آنکارا است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها