رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 531284

چرا محمود فکری فنی حرف نمیزند؟

ساعت 24-سرمربی تیم استقلال، نفر اول نیمکت این تیم در نشست های خبری خود درباره همه چیز صحبت می کند، جز مسائل فنی!

این روزها لیورپول حال و روز خوبی در لیگ جزیره ندارد و در عوض دشمن دیرینه آن ها یعنی منچستریونایتد عملکرد قابل توجهی داشته است. در این میان یورگن کلوپ سرمربی قرمزهای مرسی ساید در هفته های اخیر مورد انتقاد قرار گرفته اما نه برای شرایط فنی تیم بلکه به خاطر اظهارنظرهایش! کلوپ در سال جدید میلادی و بعد از شکست های تیمش به جای صحبت درباره مسائل فنی درباره پنالتی های منچستریونایتد سخن می گوید و هواداران این تیم چنین اظهارنظرهایی را نمی پسندند!

حالا کیلومترها آن طرف تر و در تهران، محمود فکری سرمربی استقلال که به سبک بازی لیورپول هم علاقه زیادی دارد و به گفته خودش می خواهد تیمش مثل قرمزپوشان بازی کند رویه هفته های اخیر کلوپ را در پیش گرفته است. درواقع گویا او برای شبیه شدن به لیورپول اول از خودش و کلوپ شروع کرده است!

محمود فکری بعد از دیدار مقابل سایپا و دومین شکست تیمش در لیگ دوازدهم کمتر درباره مسائل فنی صحبت کرد و به دنبال مباحثی بود که هیچ ارتباطی به سایپا و نتیجه مسابقه نداشت.

صحبت از پرسپولیس، اشتباهات داوری و برنامه ریزی های لیگ از سوی فکری به قدری تکراری شده که می توان قبل از هر مسابقه آن ها را پیش بینی کرد! او که در نشست خبری قبل از بازی مقابل سایپا از سیاسیون درخواست کمک کرده بود، حالا بعد از شکست در خانه از افرادی انتقاد می کند که از پیچیدن بوی قهرمانی استقلال ناراحت هستند!

فکری نفر اول نیمکت استقلال است و همه مسائل فنی برعهده اوست اما در نشست ها پاسخگوی مباحث فنی نیست. او نه درباره تعویض هایش توضیح می دهد و نه سیستم بازی تیمش و نه حتی درباره چرایی نتیجه نگرفتنش. با این حال او بهتر از هرکسی می داند که یک مربی موفق قطعا باید پاسخگوی همه مسائل باشد. این اتفاق نه تنها از سوی فکری بلکه از سوی دیگر اعضای کادر استقلال هم رخ می دهد و هیچ کدام انتقادات منطقی از عملکرد فنی تیمشان را با صبر و حوصله نمی شنوند.

خبرنگاران به نیابت از هوادارانی که از نشستن روی سکوها محروم هستند اجازه دارند درباره مسائل فنی از مربی سوال کنند؛ این اتفاق نه فقط در ایران بلکه در تمام دنیای فوتبال رخ می دهد اما پاک کردن صورت مسئله و پاسخ ندادن به سوال های فنی هیچ دردی از مشکلات تیم دوا نمی کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها