رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 531325

نگرانی فریدمن از تاثیر رفع تحریم‌های ایران بر روابط اسرائیل و اعراب

ساعت24-سفیر پیشین آمریکا در سرزمین های اشغالی ابراز نگرانی کرد که هرگونه تلاش رئیس‌جمهور جدید آمریکا برای بهبود روابط با ایران توافقات عادی سازی اخیر میان اسرائیل و اعراب را به خطر می اندازد.

دیوید فریدمن سفیر پیشین آمریکا در اراضی اشغالی فلسطین در گفت‌وگو با روزنامه اسرائیل هیوم مدعی شد که توافق های امضا شده اخیر رژیم صهیونیستی با امارات متحده عربی، بحرین، سودان و مراکش از اهمیت بسیار بالایی برای ثبات منطقه برخوردارند.

وی در ادامه ادعاهای خود با نادیده گرفتن تاثیر سیاست های مخرب و ثبات زدای آمریکا بر منطقه گفت که این توافقات توانایی تغییر خاورمیانه طی 10 سال آینده را دارد.

فریدمن همچنین خواست ایران برای بیرون راندن آمریکا از منطقه را خطرناک توصیف کرد و گفت اگر ایالات متحده بار دیگر ایران را تقویت کند، در وضعیتی نخواهد بود که بتواند به این توافق ها ادامه دهد زیرا اعتبار خود را از دست خواهد داد. من بر این باورم که این مسئله منجر به برخورد میان تمامی طرف ها خواهد شد.

این دیپلمات پیشین آمریکایی در ادامه بر لزوم باقی ماندن تحریم ها علیه ایران تاکید کرد و هشدار داد که هرگونه تلاش جو بایدن (رئیس جمهور آمریکا) برای برداشتن این تحریم ها و بهبود روابط با تهران، توافقات عادی سازی روابط میان اسرائیل و اعراب را که به تازگی به دست آمده است، به خطر می اندازد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها